?p=pagina Hoe te doen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

kickboy

Gebruiker
Lid geworden
28 mei 2008
Hallom,

ik zie sommige site de link zo hebben : www.naam.nl/?p=pagina
als ik op google zoek. dan nergeert hij de /?p= en daarom kan ik het niet vinden. weet iemand het

Dan is er een script gekoppeld aan de pagina. Tenzij jij zo'n script in elkaar gezet doet ie er niks mee.

Het is een verwijzing naar een PHP script meestal die vervolgens voor je de juiste pagina uithaalt; standaard heeft het geen enkel effect op je pagina.

Trek een paar uur tot een paar dagen uit om een beetje PHP onder de knie te krijgen met een paar tutorials, en bouw dan een scriptje dat het precies doet zoals jij wilt.

W3schools heeft wel aardige tutorials:
http://www.w3schools.com/php/default.asp

ik hoef geen php te leren. alleen om die links wat kleiner te maken. ....

Hoe bedoel je je links kleiner maken?

mijnsite.nl/?p=pagina
Zorgt ervoor dat er een GET variabele gemaakt word met de waarde pagina
dan kun jij met PHP die variabele lezen en gebruiken.

Brian van der Horst

EDIT: oei, brian was me net voor :D

Haha, zonder aan de PHP te gaan, ga je daar niets mee kunnen ben ik bang.

de index.php?page=bla opent de pagina index.php (meestal staat er in de browser www.naam.nl?page=bla omdat index.php altijd wordt weggelaten aangezien dit de standaard pagina is die de browser opent als je naar een website navigeert).

in het bestand index.php wat een programma geschreven in de taal PHP bevat, wordt er een variabele $_GET['page'] op de waarde bla gezet, meer doet het niet!

Je moet er door middel van programmeren dus zelf voor zorgen dat jouw index.php iets gaat doen als $_GET['page'] op de waarde bla staat.

Dit kan bijvoorbeeld zijn dat hij de pagina www.naam.nl/blabla/bladiebladebla/nogmeerbla/enbla/enblabla/fotosvanmij.html opent en aan de gebruiker toont (eventueel met een lelijke redirect)

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan