P16 4 pins stekkertje

Status
Niet open voor verdere reacties.

egkok

Verenigingslid
Lid geworden
25 mrt 2001
Besturingssysteem
Win 11
P16.pngIk had een 550 watt dure coolermaster voeding met een power display voor in een 3.5 inch bay. Gevoed vanuit de voeding met een P16 stekkertje. De voeding heeft het begeven. Overigens alle lampjes brandden zoals in slaap stand alleen de computer ging niet meer aan. Heb maar een nieuwe voeding gekocht maar helaas zit daar geen p 16 stekkertje aan. Kan ik van de oude voeding dat stekkertje aan een molex bedrading verbinden of bestaan er adapters voor ?? Heeft iemand trouwens dezelfde ervaring dat computer niet meer uit slaapstand is te halen? Ook niet als stroom er af gehaald is? Is nu de tweede keer dat dit me overkomt, alleen een nw. voeding geeft dan soulaas. De coolermaster was pas een jaar oud. Een alle lampjes brandden gewoon.

Twee vragen dus: hoe zet ik datstekkertje over ( kan dit ?? )
Is voeding kapot als computer niet meer uit slaapstand komt terwijl met nw voeding dat wel lukt ?? ( alle lampjes branden wel zoals in slaapstand )

bijlage

Bijlagen

• P16.png
    P16.png
    47,1 KB · Weergaven: 57
hallo egkok

kun je misschien een betere foto van het stekertje posten?
om te sterkeren is mogelijk als je de uitput weet
dus heb je het model nummer van de coolermaster voeding
kijk dan meteen of er in je voeding elco,tjes bol staan,(zie foto) heb je er al een multimeter tegenaan gehouden
als het puur slaap stand is kan het ook nog een ic zijn

voedingen van deze kwaliteit zijn ge zekert zowel op de hoog als de laag spanning.
dus dan doet je laag spanning het nog (lampjes) maar de rest niet kijk daar ook even naar

De voeding ligt al in de vuilnisbak. Het gaat me eigenlijk meer om het stekkertje of ik dat over kan zetten op een molex stekkertje van de nw voeding. Op de coolermaster kwam het rechtsstreeks uit de voeding. Type p16 stekkertje: draden zwart zwart blauw rood ( oranje )4 pinnetjes voor rechtsstreekse aansluiting op de power display waarop het wattage-gebruik is af te lezen met een naaldje...

http://www.coolermaster.com/product.php?product_id=36

Hallo Egkok

ik heb net het schema van de collermaster bekeken en daar kwam ik een klein maar essentieel printje tegen die de display aanstuurt.
als je nieuwe voeding dit niet heeft is omstekkeren zinloos.
ik weet overigens niet of die modules los te krijgen zijn,maar misschien weet iemand anders dat
het lijk mij niet bijzonder moeilijk het er tussen te zetten

Sorry,

gr. Willem

Waar zie je dat schema? klopt wel, was iets alleen voor coolermaster vandaar dat aparte draadje. Coolermaster de snelst gesneuvelde voeding ooit trouwens. Maar weet jij waar ik een oeverzicht van de bestaande stekkertjes kan zien. Elke stkkertje heeft een P nummer P4 5 etc gegoogled maar niets over te vinden terwijl elke voeding er vol mee zit :)

ik ben een beetje ouderwets en heb veel op papier en na wat zoeken door ordners die van jou ook.
zo als je weet is het moeilijk goede schema,s te vinden op het net
dat ik er een heb heeft er waarschijnlijk mee te maken dat ze snel sneuvelen,
ik ben dinsdag middag op de zaak dan zal ik het ff scannen en naar je toe sturen
dan kun je zelf kijken, als je wil kan ik een schametic maken van de bewuste module dat je um zelf kan maken.
het is geen rocket shines

gr. willem

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan