P2000-Watcher

Status
Niet open voor verdere reacties.

Tooltje2007

Gebruiker
Lid geworden
30 mei 2007
P2000-Watcher v0.1
Met dit programma worden alle P2000-alarmeringen (Brandweer, Politie en Ambulance) met 1 druk op de knop binnengehaald (RSS Feed van alarmeringen.nl). Ik ga dit programma nog uitbreiden met o.a.:

- automatisch updaten
- waarschuwingen wanneer er in aangeven steden/dorpen een melding binnenkomt
- ....

Dit is dus een eerste opzetje .... feedback is dus altijd welkom.

Bijlagen

nog een min punt als ik op maximaliseren klik blijft het beeld klein

versie 0.2

updates :

- instelling : automatisch nieuwe meldingen downloaden
- lifeliners : nu ook de traumahelicopter meldingen

Wat betreft het maximaliseren : zal in een van de volgende versies kijken hoe ik dit kan verbeteren.

Bijlagen

Je zou bij de instellingen nog zaken kunnen toevoegen als op welk tapblad het programma bij het opstarten moet staan enzo...

Ook is het denk geinig om van die notifications te maken, die je te zien krijgt als het programma geminimaliseerd is... en dat je dan in kan stellen voor welke gebieden je die notifications wil zien...

Je zou bij de instellingen nog zaken kunnen toevoegen als op welk tapblad het programma bij het opstarten moet staan enzo...

Is inderdaad een goeie ... zal d'r eens mee bezig gaan van't weekend.

Ook is het denk geinig om van die notifications te maken, die je te zien krijgt als het programma geminimaliseerd is... en dat je dan in kan stellen voor welke gebieden je die notifications wil zien...

Dit was ik inderdaad van plan met pop-up (en evt geluidje) ......

Bij mij blijven de meldingen leeg. (kan zijn dat er nu niets te melden valt?)
Hoe probeerd hij verbinding naar buiten te maken?

Protocol? Proxy instellingen? IE settings? etc etc etc

Nog een paar verbeter puntjes

• Refresh tijd naar 5 10 15 60 300 seconden

• Aanklikbaar zodat je gelijk weet waar het precies is

• Maximaliseren van de scherm werkt nog niet

• Geluid bij melding

• Automatische openen van scherm bij een melding

• Een automatische script dat de melding gelijk omzet naar html zodat mensen hem kunnen gebruiken op hun site

• Meldingen per korps Bijv 0400419 BRW Groningen-Vinkhuizen zodat je alleen die korps ontvangt nog een voorbeeld 0400529 BRW Hoogezand

Laatst bewerkt:
Bij mij blijven de meldingen leeg. (kan zijn dat er nu niets te melden valt?)
Hoe probeerd hij verbinding naar buiten te maken?

Protocol? Proxy instellingen? IE settings? etc etc etc

Wanneer er een internetverbinding op de computer aanwezig is zullen er normaal gesproken altijd meldingen binnengehaald moeten worden. Kun je de site www.alarmeringen.nl wel bereiken? P2000-Watcher maakt namelijk van deze site gebruik. Kun je tevens even kijken wanneer de file : C:\Program Files\P2000-Watcher\Tmp\P2000.xml voor het laatst gewijzigd is? Wanneer je nieuwe meldingen ophaald zullen deze tijdelijk hier weggeschreven worden.

Het verschil is dat P2000-Watcher in de systemtray van je computer draait en automatisch kijkt of er nieuwe meldingen zijn. Je hoeft dus niet iedere keer de site (handmatig) te bezoeken....
Och, als het in je favorieten staat is het niet heel veel werk om de pagina op te roepen.

Och, als het in je favorieten staat is het niet heel veel werk om de pagina op te roepen.

Daar heb je gelijk in .... maar ik vind het zelf wel een handig tooltje. En daarbij leer ik er natuurlijk een hoop van (heb niet veel programmeer ervaring).

Wanneer er een internetverbinding op de computer aanwezig is zullen er normaal gesproken altijd meldingen binnengehaald moeten worden. Kun je de site www.alarmeringen.nl wel bereiken? P2000-Watcher maakt namelijk van deze site gebruik. Kun je tevens even kijken wanneer de file : C:\Program Files\P2000-Watcher\Tmp\P2000.xml voor het laatst gewijzigd is? Wanneer je nieuwe meldingen ophaald zullen deze tijdelijk hier weggeschreven worden.

Ja is een internet verbinding aanwezig en ja de site is te benaderen maar vanwege de beveiligingen op het werk mag jou tool niet naar buiten ;)

Update 0.3

Bedankt voor jullie feedback: zal jullie puntjes meenemen in de volgende updates.

In versie 0.3 alvast het volgende:

- Vanaf nu worden ook de KNRM meldingen in P2000-Wachter getoond.

- Onder "Instellingen" kun je 3 filters opgeven. Bijvoorbeeld stad/dorp waar je woont. Wanneer er dan een melding binnenkomt uit deze stad/dorp verschijnt er een pop-up en (indien aangegeven) een geluidje.

Omdat ik het programma niet geupload krijg is het de komende 7 dagen te downloaden van :

http://download.yousendit.com/DDDE3B2D2D525143

Op naar v0.4 ....

versie 1.0

Om meer mogelijkheden in mijn applicatie in te bouwen zal er een groot deel herschreven moeten worden. Daarom heb ik de laatste bugs er nog even uit gehaald en een definitieve versie 1.0 gemaakt. Deze versie is te downloaden vanaf:

http://members.lycos.nl/tooltje2007/P2000Watcher.html

Ik hoop spoedig een versie 1.1 uit te kunnen brengen met meer mogelijkheden.

v1.2

Toch nog even snel versie 1.2 uitgebracht. Deze is te downloaden vanaf : http://members.lycos.nl/Tooltje2007/P2000Watcher.html

In deze versie kun je historie opslaan waardoor je eventueel na herstart van de applicatie toch nog de meldingen kunt lezen. Tevens kun je alert krijgen bij iedere lifeliner/KNRM melding.

Volgende update is hopelijk: dubbelklikken op melding geeft meer gedetailleerde info met evt. Kaart via google maps.

v1.3 (Build 0606)

Bezig met een leuke update (al zeg ik het zelf ....). Bij het dubbelklikken op de melding kom je in een "detailscherm" inclusief een plattegrond (Google Maps) waarop de locatie van de melding wordt aangegeven.

Op dit moment werkt bovenstaande alleen voor de regio's:

- Limburg Noord
- Limburg Zuid
- Groningen
- Friesland
- Twente
- Zeeland

Uiteraard ga ik de optie ook voor de overige regio's werkend maken.

Versie 1.3 (Build 0606) is te downloaden : http://members.lycos.nl/Tooltje2007/P2000Watcher.html

ik heb even gekeken
het ziet er al best leuk uit

Alleen ik heb nog een paar min puntjes

1 Tijdens het dubbel klikken op een melding dan staat de map tever van het incident af je kan hem beter wat verder inlaten zoomen
2 Refresh tijd naar 15 seconden
3 Tijdens het maximaliseren blijft het beeld klein

Meer kan ik nu even niet vinden

even oftopic weet jij misschien hoe ik de laatste melding op men website krijg

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan