p2p met ADSL langzaam?! (kazaa+dc++)

Status
Niet open voor verdere reacties.

probleem

Gebruiker
Lid geworden
11 sep 2002
HAllo ik heb een ADSL verbinding en ik heb Kazaa en dcplus plus en als ik iets probeer down te loaden bijv een divx film (dvd rip) is het downloaden met 0.45 kb/s dat is tog helemaal niet normaal?! Normaal moet het iets van +- 50 kb/s zijn ... Ik weet niet wat het is.. ik heb system mechanic die mijn 'troep' van min computer haalt daarnaast ook nog Spybot - Search & Destroy.
Ik weet echt niet wat ik moet doen om het downloaden sneller te maken... (internetten gaat gewoon snel)...

Misschien ligt het aan de router? of virusscanner ofzo...
maar ik heb 768 mb ram dus ik denk niet dat hij overlast wordt...

Ik hoop dat je me eruit kan helpen...
Alvast bedankt.

Zoals al vaker op het forum gezegt ligt het niet aan je verbinding.

Je download snelheid wordt bepaald door diege waarbij jij download.

Ik denk dat het aan de bandbreedte van je uploader ligt. Als je veel bestanden tegelijk downd loopt je down wel vol?
Tip:Zoeken op shockers/audio geeft leuke mp3 tjes:)

Ja, ik weet zelf ook wel dat het niet allemaal aan mij ligt maar het maakt het downloaden onmogelijk bij me, ik download een bekende film bijv showtime en hij heeft die film van niemand kunnen downloaden of met een snelheid van 0.45 kb/s ... Dat is tog niet normaal... het is al een paar weken zo...

Je kunt speedup proberen die bij kazaa zit maar veel zal het niet helpen.

idd,

zoals M@rio en temp@ation al aangaven, de tegenpartij
bepaald in dit geval wat je krijgt.

Probeer anders zoveel mogelijk andere aanbieders van
hetzelfde bestand en kies dan de snelste......
Want al heb je de allersnelste superkabelverbinding
dan nog kun je zoiets tegenkomen.
Net zoals dat je ook heel vaak fakers tegenkomt en vooral
met films of complete albums of spellen. Je denkt iets goeds te hebben blijkt het totaal iets anders te zijn..
Hier is helaas ook weinig tegen te doen, behalve dan als je kunt previewen.

Remy

ik heb dat probleem ook wel eens, :(
zoek anders gewoon een ander user die um ook heeft.

Ingmar,

Voor Kazaa zou ik het zo niet precies weten, ben zelf
n.l. trouw gebruiker van Winmx, daar kun je als je met
de rechtse muisknop op een bestand klikt wat je aan het
downloaden bent, kiezen voor open of play van dat bestand.

Zodoende kun je dus alvast een indruk krijgen van dat
bestand en dus ook besluiten of je doorgaat of de
download afbreekt.

Ik meen me wel te kunnen herinneren dat er in kazaa
ook zoiets zit, maar vraag me niet waar. Er zijn vast
wel Kazaa gebruikers hier op Helpmij die je dat kunnen
uitleggen.

Gr, Remy

Je kan alleen .mpeg films previewen in KazaA. .avi (Divx) films zal je niet lukken. Je kan wel als je al wat mb's binnen hebt het .dat bestand renamen naar .avi en dan met media player bekijken. (Zonder renamen zou het moeten lukken met de bijgeleverde .avi viewer.) Als het is wat je zoekt bestand weer .dat noemen en verder met je download. (wel de naam behouden...alleen de extensie veranderen)

Dit staat in de KazaA helpfile (C/programfiles/KazaA):

How do I preview a media file?

I don't recommend you use Kazaa to preview a media file. If it works for you, that's great, but there are a lot of people who have problems with it.

To preview a file, wait until you have downloaded at least 500 KB of the file (for big files, such as movies of couple of Megabyte is better). Then pause the download.

Option 1:
Copy the file to another directory. (Like My Documents) Then change the extension to the correct one (.mp3 .avi .mpg etc.). Then play it in Windows Media Player (or another player). For some movie files this will not work. If so, try option 2.

Option 2:
Open your partial downloaded movie with VideoLAN or AVI Preview. You don't even need to copy or rename it. Just open the .dat file.

Why can’t I preview a certain media file?

There are two main reasons for this:
- Some media files cannot be previewed because of their nature. MP3 and MPEG should play, AVI does not always work. See the topic above for some players that can play incomplete AVI files.
- The file is in use. Watching or playing the file while it downloads isn't possible. If you tried playing it in the KaZaA theatre before you tried another videoplayer, it might also be in use. Close KaZaA and try again.

Laatst bewerkt:
Remy en Donovan, hartelijk bedankt! Het is me inderdaad gelukt iets te previewen, wel erg handig als je nog niet zeker weet of je straks niet urenlang voor niks hebt zitten te downloaden.

Nu je het over de Help-functie hebt Donovan, ik heb KaZaA Lite en het valt me op dat het Help-menu wel uitrolt, maar dat die rol 100% wit is ... komt iemand dat bekend voor? Of hoort dat nou eenmaal bij die Lite-versie?

I.

Hier is de helpfile die (ook bij jou) in C:/Programfiles/KazaALite staat.
Opend idd niet via de helpknop.

Donovan, heel hartelijk bedankt. Het helpfile ontbrak inderdaad.

(Is dat de Cubaanse vlag?)

I.

Geplaatst door probleem
Ja, ik weet zelf ook wel dat het niet allemaal aan mij ligt maar het maakt het downloaden onmogelijk bij me, ik download een bekende film bijv showtime en hij heeft die film van niemand kunnen downloaden of met een snelheid van 0.45 kb/s ... Dat is tog niet normaal... het is al een paar weken zo...

Heb je al een herinstallatie KAzaaLite overwogen? of nog beter,
k++?

Ach ja nou zie ik het, Donovan.

Mijn icon is de oude Prins Maurits (1567 - 1625), die in diezelfde kelder ligt als o.a. Claus.

I.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan