P2P progs getest/geprobeerd...

Status
Niet open voor verdere reacties.

freebutterflyx

Gebruiker
Lid geworden
24 mrt 2002
Ik ben zeker geen grote downloader. Verre van zelfs. Lang geleden heb ik ooit Napster gebruikt. Nu gebruik ik af en toe eens Kazza Lite. Gezien ik hier ook al veel gelezen heb over andere programmas wilde ik die ook eens uitproberen. Misschien gebruik ik voor die andere het verkeerde programma, maar hier is toch even mijn verhaal in het kort.
- Bij Kazaa heb ik meestal een treffelijke snelheid. Ik heb een mp3, een film en een programma geprobeerd. Alle drie verliepen vrij vlot. (goeie snelheid)
- eMule: is mij niet gelukt om ook maar iets te downloaden. Ik heb hetzelfde gezocht als ik bij kazaa gezocht heb. Ik kreeg wel een zoekresultaat maar downloaden ging niet of zeer traag. Misschien heb ik de verkeerde files gekozen?
- Soulseek: blijkbaar vooral (of enkel) voor muziek. Mijn zoeken leverde wel een groot resultaat op maar het downloaden? Ik heb één mp3 kunnen downloaden (redelijke snelheid). ('t was dan wel nog een mp3 met een fout waardoor ik hem toch niet kon afspelen)
- Bittorrent is nu blijkbaar redelijk populair. Ik heb hiervoor bittornade gebruikt. Misschien zijn er betere programmas hiervoor? Maar hiervoor moet je eerst een klein filetje vinden. Na een beetje zoekwerk had ik uiteindelijk een site gevonden. ( en waar vind je die? op een site, forum,...?) Weer heb ik een film, een mp3, een volledig album, een programma en zelfs een tv-show geprobeerd. Downloaden lukte wel maar vreselijk traag. Wat zijn "seeds" trouwens? Zijn dit het aantal personen die deze file sharen?
- Newsbins heb ik ook bezien maar dat heb ik nog niet helemaal door hoe dar iets te downloaden.
- waarschijnlijk zijn er nog massas p2p programmas maar ik heb het hierna opgeven om nog verder te proberen. Misschien zijn er nog betere die ik niet geprobeerd heb.

Conclusie: Kazaa Lite was eigenlijk het enige programma waarmee ik iets heb kunnen downloaden. De andere waren vreselijk traag. Misschien dat ik langer moest wachten want ik heb die na een half uur tot een uur gecanceled gezien hij nog dagen ging bezig zijn.
Misschien dat anderen enig licht in de duisternis kunnen brengen.

't is ook zo dat ik zelf niks kan sharen (als ik dat al zou doen) gezien ik zelf nog niks heb gedownload.

Bij het Kazaa netwerk weet ik dat het geen preoriteit is om ook te sharen, uiteraard als niemand dit zou doen valt er ook niets te downloaden maar als jijzelf niets shared mag je wel downloaden, bij andere p2p progjes weet ik dat je ook moeten sharen anders heb je geen recht tot downloaden, dit geld bv niet voor shareaza maar wel voor bitorent, je zou dan gewoon een aantal files kunnen plaatsen in die map, probleem weg.
Ook hier wordt alleen maar gebruik gemaakt van Kazaa lite omdat ik hier altijd tref wat ik vindt.

Let ook even op de poorten, als de router niet goed geconfigureert is en de poorten dicht zijn die het P2P programma nodig heeft, lukt het downloaden ook niet goed.
Dit overkwam mij met eMule, nadat ik de poorten open gezet had ging alles weer goed.
En "seeds" zijn idd het aantal bronnen.

Torrentstorm is een goed programma. Ik had ook eerst Azarues maar was weer verplicht java installeren.
Zoeken naar de juiste sites is niet zo moeilijk, gewoon in google: torrentsites en daar kom je een hoop goeie tegen.

Ik ben nu toch een groot voorstander van torrent als je 't eenmaal door hebt gaat het supersnel en je vindt een hoop.

Voor het wat oudere spul is Emule beter, maar daar heb je geduld voor nodig aangezien je credits moet opbouwen. Maar als je dat eenmaal gedaan hebt gaat het ook als een speer.

Kazaa heb ik jaren terug al afgezworen vanwege alle virussen en bestanden die na het downloaden iets heel anders blijken te zijn.

Maar om een lang verhaal kort te maken: in sommige p2p moet je wat tijd steken, maar het loont zeker.

Owh ja, niet te vergeten: nieuwsgroepen, dat is natuurlijk het allerbeste ;)

Ik heb al verschillende uitgeprobeerd, maar bittorrent is voor mij toch de beste, hiervoor maak ik gebruik van Bittornado deze zet je poort open die je instelt in het progamma.
De snelste site's zijn die waar aanmelden verplicht is, deze zijn snel omdat ieder zijn ratio op 1 wil houden, hierdoor krijg je de maximale download in mijn geval is dat 250KB/s ( 2000Kb/s )
Ook een voordeel bij z'n site is dat je nooit rotzooi krijgt niet iedereen mag iets voor download aanbieden, dit is vaak een vaste groep.

Na de download moet je dezelfde mb uploaden, dan ben je ook een seeder, als je download heet dat een leecher.

bittorent is meer voor de wat grotere bestanden > films > applicaties > game's
voor de kleinere bestanden gebruik ik Imesh, alleen voor mp3 single.

Kazaa lite heb ik er al af gegooid, teveel rommel, mp3 die verziekt zijn en bewust door de maatschappijen worden aangeboden.

groetjes speedtouch

Van Kazaa lite ben ik af gestapt toen de eerste 'krakende' mp3tjes op de wereld kwamen.
Ik ben nu heel tevreden met Dc++. Heb nog geen valse bestanden of virussen binnen gehaald met dit progje.
Je moet het effe door krijgen (lveel hubs zoeken) en wel genoeg te sharen hebben, maar dan vind je ook bijna alles!

Matthijs100, welkom op helpmij.

Als je met bittornado de torrent binnen haalt dan zorgt het progje ervoor dat de door jou ingestelde poort open gaat, van azureus weet ik niet, willicht kan een azureus gebruiker je hier meer over vertellen.

De meeste torrents maken gebruik van poort 6881 t/m 6999 , maak je gebruik van een bepaalde site waarbij je aangemeld moet zijn dan moet je vaak gebruik maken van hun voorgestelde poorten deze zitten tussen 49152 t/m 65535.
De poort kan je instellen in alle download progamma's waarmee je een torrent kan binnen halen.

groetjes speedtouch

Bittorrent is super :thumb:

Downloaden gaat aan het begin mss wel wat traag, maar uiteindelijk haal ik vak snelheden van gemiddeld 60/70 kb/s :) Soms zelfs snelheden van 150 kb/s hangt r net vanaf hoe populair de torrent is.

Verwijzen naar torrent sites moet hier maar nie aangezien t toch wel illegaal is ;)

Haal er regelmatig spul vandaan met het programma Burst!.. bevalt me prima :thumb:

Bij de site's waar je aangemeld bent, kan je max download snelheid behalen 240 KB/s :)
Je moet wel zorgen dat je ook seed, liefst 1:1, dat betekent dat je bij een upload van 40 KB/s 6 x langere tijd upload dan je download.
Meestal pak je hem eerst uit en start hem weer op zodat hij gaat seeden.

succes speedtouch

Geplaatst door speedtouch
Bij de site's waar je aangemeld bent, kan je max download snelheid behalen 240 KB/s :)
Je moet wel zorgen dat je ook seed, liefst 1:1, dat betekent dat je bij een upload van 40 KB/s 6 x langere tijd upload dan je download.
Meestal pak je hem eerst uit en start hem weer op zodat hij gaat seeden.

succes speedtouch

Aha, ik zal eens op zoek gaan.

Ik seed sowieso altijd 1:1 ongeveer.. soms wel meer hangt er net vanaf hoesnel de download is.

Geplaatst door Matthijs100
Maar ik was benieuwd wat is naar jullie mening de beste torrent downloader?

Ikzelf gebruik altijd Burst!, werkt prima, heeft niet teveel opties en is lekker stabiel :)

Maar ja, daarover verschillen de meningen... je kan het beste zelf wat programma's proberen en je eigen mening vormen :)

De meest gebruikte torrent clients zijn azureus en bittornado.
Ook zijn er clients in omloop die problemen kunnen geven, vaak worden dat soort clients op de goede site's vernoemd met het advies om een andere te nemen.

Het is wat BrEeZer ook zegt, meningen verschillen.
Download en probeer wat verschillende, ieder heeft zo zijn eigen voorkeur. :)

groetjes speedtouch

Nou heb ik nog 1 vraagje, normaal van intyernet download ik met 140 kb per seconde maar met bittornado die ik net heb gedownload gaat het 15 a 20 kb is dit standaart of moet ik nog wat verranderen?

Met torrent file's is niets normaal :D

Als je download van een site met veel seeders dan haal je de max download die je van je provider heb gekregen.
Vergeet niet dat de download in het begin langzaam gaat, hij is dan bezig met het zoeken naar seeders na 15 0f 20 minuten zal je zien dat hij steeds sneller gaat.

Als je de laatste versie van bittornado gebruikt, zet hem dan op automatisch of cable slow

groetjes speedtouch

Het is beter een nieuwe vraag te openen dan er 1 omhoog te halen die 2 jaar oud is

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan