P2P vergelijken MP3 download programma's

Status
Niet open voor verdere reacties.

jokeecht

Gebruiker
Lid geworden
1 jan 2004
Hallo,

Ik ben op zoek naar vergelijkingsmateriaal over gratis P2P programma's zoals WinMX / Bearshare / Kazaa Lite ++ / E-Mule / Limewire etc. Nu gebruik ik Kazaa Lite ++ maar er zitten steeds meer nepbestanden tussen.

Op internet kan ik nergens een goede vergelijking vinden en iedereen raadt wat anders aan

Dus: wie kan helpen?

Dank je wel :confused:

audio=limewire
data, spellen, diversen=emule of ander p2p (persoon.voorkeur)
films=emule+nieuwsgroepen
maar voor mp3 en audio is limewire voor mij no1

Mike

Wat WinMx betreft kan ik je de volgende tip geven.
Zodra een download loopt klik je er op en kiest voor: search for alternate......
Er wordt dan met een hashcode gewerkt.
Klopt hetgeen je ziet met jouw download dan zit je goed.
Misschien hebben KaZaa en de andere programma's ook die mogelijkheid.
Zo hoef je niet naar een ander programma te zoeken.

Hallo,

Dank voor snelle reactie: ik ben alleen op zoek naar audio / muziek. Waarom is Limewire de beste? Is er ergens vergelijkingsmateriaal beschikbaar (ik kan het helaas nergens vinden op het grote internet).

Mvgr
:confused:

Geplaatst door jokeecht
Is er ergens vergelijkingsmateriaal beschikbaar

Je kunt verschillende p2p-programma's nu eenmaal moeilijk vergelijken. Welk programma je het beste bevalt heeft te maken met wat je precies wilt downloaden, welke functies je wilt dat het programma heeft, etc. Is allemaal een kwestie van persoonlijke voorkeur.

Persoonlijk ken ik maar één goed p2p-programma voor muziek en dat is Soulseek. Maar anderen vinden dat misschien maar niks. (Zoals ik Limewire maar niks vind, want de muziek die ik zoek is daar nooit te vinden.)

Kijk altijd hier even voordat je een p2p-programma installeert: http://www.spywareinfo.com/articles/p2p/

Hallo Elisa,

Eigenlijk wil ik al die programma's met elkaar vergelijken en dan een keuze maken voor 1 ervan. Zoals gezegd: Kazaa Lite bevat steeds meer nepbestanden en ik wil graag direct goed muziek downloaden zonder al te veel poespas. En dan natuurlijk een P2P programma dat geen spyware bevat, gebruikersvriendelijk is, snel werkt, veel muziek vindt (veel gebruikers heeft) en waar je complete albums kunt downloaden etc. Als ik met mensen praat bevelen die allemaal een ander programma aan: de een zegt dat ik voor Limewire moet kiezen, de ander zweer bij WinMX en ga zo maar door. Ik vraag me af of iemand die programma's ooit getest heeft en op basis daarvan een objectief oordeel kan vellen.

Dank je wel
:confused:

Laatst bewerkt:
Nou, ik heb de meeste geprobeerd maar ik ben toch bij WinMx blijven hangen.
Weet je, het is en blijft persoonlijk. Jijzelf zult ze moeten downloaden en uitproberen.
Als KaZaa geen mogelijkheid heeft zoals ik omschreef dan kun je KaZaa alvast afschrijven ;) Bovendien, mijn mening, is het een grote wormenkaas :D

Één programma?? Nee.....
Ik gebruik er meerdere alhoewel ik moet zeggen dat Limewire erg veel gebruikt word. Voor wat alternatievere muziekjes gebruik ik echter Soulseek.
Complete albums vind ik nog steeds het makkelijkst op torrent sites.

Oh ja...Kazaa ligt er al een hele tijd uit bij mij...wat een zooitje is dat zeg!

Ik heb veel geprobeerd, maar voor mij limewire 4 ever.
Mooie skins, en het werkt gewoon goed :-)

bearsharelite!!(neit de gwne bearshare!!) gaat lekker snel en geen spyware/virussen:)(soms wel, maar avg vangt de meeste wel en als hij ze niet vangt heb ik nog altijd ewido:))

let gewoon op de grootte van je zoekresultaten ..de meeste spyware (uit mijn eigen ervaring)
valt direct op vanwege de grootte.

VOORBEELD als je een mp3 zoekt van elvis en er staan pakweg 25 verschillende nummers tussen die (bij bearshare) allemaal 861,5Kb groot zijn .....dan moet er toch een belletje gaan rinkelen......niet?

verdere rest adviseer ik ook bearshare lite maar dan heb je wel een beetje pc nodig ..
hetzelfde wat betreft limewire

als je bijvoorbeeld een pentium 3 met 128 of 256 mb geheugen hebt kun je die programmas best gebruiken .....verwacht alleen niet dat je dan naast het downloaden ook nog lekker kunt gaan surfen en /of zo

zelfs met mijn p4 3.0 ghz 512 mb is het nog duidelijk merkbaar als zoon programma aan staat

ik heb kazaa gebruikt en zo snel mogelijk weer verwijdert(ongelooflijk veel CRAP)
daarna overgestapt op kazaalite ...maar na een tijdje werden de vele zoekresultaten minder tot zelfs nihil (in kazaalite zit GELOOF ik wel een optie om NEP bestanden te filteren)

daarna heb ik limewire uitgeprobeert en die beviel in het begin wel ....totdat ik de zoekresultaten van Bearshare(lite) zag ..en dus geen behoefte meer aan limewire had

dus tot op de dag van vandaag gebruik ik bearshare....lite maar als er weer iets nieuw op de markt verschijnt zal ik zeker de moeite nemen om dit uit te proberen....je weet maar nooit...

ik zou zeggen probeer er gewoon een paar uit...zo kun je zelf zien wat je het best bevalt
tenslotte : niet geschoten is ALTIJD mis

TIP

als je albums wil downen dan probeer dit eens zonder de zoekopties ( van welk p2p prog dan ook)

maar tik alleen in bij mp3 (als die optie er is) ..: bijvoorbeeld: [ALBUM] Elvis Presley

dit werkt bij mij hier in elk geval beter dan de standaart zoekopties:thumb:

[Mod-edit] Onnodige quote verwijderd. [/edit]

Laatst bewerkt:
heb ik vandaag effe limewire nog eens geinstalleerd om te vergelijken met bearshare

en ik moet toch toegeven dat het aanbod van mp3tjes bij limewire een stuk beter is dan bij bearshare

dat word bij mij dus allebei erop laten:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan