P35-DS3R icm Odin GT 550W boot probleem

Status
Niet open voor verdere reacties.

Michael4446

Meubilair
Lid geworden
23 apr 2006
Laatst een pc in elkaar gezet met een GigaByte P35-DS3R, een Intel Core 2 Duo E6750, 2GB GeiL DDR2 PC6400 geheugen en een GigaByte ODIN GT 550Watt voeding.
Nu heb ik het probleem dat bij het booten van de pc, de pc aan gaat, daarna weer uit, direct weer opnieuw opstart (eigenlijk voordat de pc helemaal uit is) en dan laadt 'ie eindelijk goed door.
Het moederbord en voeding zijn beide als de pc eenmaal aan is, stabiel. Een 8 uur durende test met Orthos gaat prima en de voeding levert stabiele stroom.
Ik vind het dus lastig te geloven dat m'n moederbord of voeding naar de RMA kan.
Verder staan de instellingen in het BIOS op Auto, en verder heb ik niet overgeklokt en heb ik de instellingen op Fail Safe gezet. Ook heb ik het met de nieuwste versie van het BIOS (versie F10) geprobeerd.
Heeft iemand nog een suggestie?

Voor jou wellicht overbodige vraag, maar toch: afstandsbusjes geplaatst??

Voor jou wellicht overbodige vraag, maar toch: afstandsbusjes geplaatst??

Ja, die zijn geplaatst.:)
Verder heb ik de pc aangesloten op een geaarde wandcontactdoos en op een niet-geaarde wandcontactdoos dus ook daar ligt het niet aan.
Ik ga nog wel even kijken naar de voltages die de CPU en het geheugen krijgen, die zijn iets te laag.

@Wijhelpenjou,
Ja, dat is inderdaad wat er staat.

Het lijkt er toch een beetje op dat de voeding moeite heeft om alle gevraagde spanning bij het opstarten in 1 keer te leveren.

Het lijkt er toch een beetje op dat de voeding moeite heeft om alle gevraagde spanning bij het opstarten in 1 keer te leveren.

Daar lijkt het inderdaad op maar het gebeurt wel bij booten en niet bij rebooten, terwijl dat voor een voeding eigenlijk ''hetzelfde''' is. Bij een reboot moet de voeding als het bootproces gestart wordt evenveel stroom leveren als bij een normale boot, dus dat is dan weer vreemd.

En is het wel zo dat alle componenten bij het booten meer stroom vragen dan tijdens games of zware testen (als Orthos enz.) wanneer veel onderdelen flink aan het werk zijn en meer stroom verbruiken. Want nogmaals, de voeding is, als de pc eenmaal gestart is, absoluut stabiel. Dat maakt het probleem lastiger op te lossen. En 550 Watt van een goed merk zou ruim voldoende moeten zijn voor deze pc.

Gebruik je toevallig een stekkerdoos met aan/uit schakelaar die je uitschakelt als de pc uit staat?
Het verschijnsel dat je beschrijft treedt bij mijn moederbord, een msi p35 neo ook op, maar alleen als het moederbord van de stroom is geweest (stekker eruit). Dit schijnt normaal te zijn volgens de website van msi; het moederbord detecteert dan op welke snelheid de fsb moet draaien o.i.d. (staat bij de faq op de msi site).
Ik heb ook een gigabyte p35-ds3 gehad, welke kapot is gegaan, en die had het ook af en toe, maar niet elke keer.

Laatst bewerkt:
Het treedt op als de stroom er compleet af is geweest maar ook als dat niet het geval is. Dus gewoon pc uitschakelen, 10 seconden wachten, opnieuw starten en ik heb het weer. Maar ik denk niet dat het meer een probleem is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan