P4 1,5 Ghz of een Intel Celeron 1.70 GHz?

Status
Niet open voor verdere reacties.

KaWouter

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
9 mei 2002
Ik heb een vraagje ik wil een servertje bouwen en
wil daarvoor de Intel Celeron 1.70 GHz voor gebruiken
maar in mijn andere pc zit een P4 1,5 GHz is het dan
niet beter voor mijn pc om de processoren om te
wisselen...?

Het gaat om een S478 en beide een 400MHz Busspeed en 256KB cache

dus wie wil het mij vertellen doen ja of nee....

de celeron processoren zijn altijd wat trager dan ze aangeven toch? het maakt volgens mij weinig / nix uit, welke proc je erin doet....(maar dat zeg ik, en veel verstand heb ik daar niet van)

Geplaatst door aaajeetee
de celeron processoren zijn altijd wat trager dan ze aangeven toch? het maakt volgens mij weinig / nix uit, welke proc je erin doet....(maar dat zeg ik, en veel verstand heb ik daar niet van)

Jah dat dacht ik ook maar de Busspeed is gelijk en van 1,5 naar 1,7 is ook niet veel maar het is wel zonde voor een server :D

Geplaatst door aaajeetee
Nou nee, deze is en blijft 1,7 GHz.

Topicstarter: ik zou de 1,5 GHz gaan gebruiken in de server, die 128 KB extra cache komt vooral voor serverapplicaties goed van pas. Je vermeldt wel dat ze allebei 256 KB hebben, maar het kenmerk van de Celeron is juist dat ze minder cache hebben dan hun 'echte' broer, de P4 in dit geval. De P4 Celeron heeft maar 128 KB cache.

De Celeron heeft qua architektuur wat minder aanboord.

Dus die Celeron zou ik gebruiken als de server dan.

Alhoewel:

Bij Hardware.info hebben ze de hand kunnen leggen op de nieuwste telg van de Intel Celeron-serie. Ze hebben de Celeron 1,7 GHz dan ook stevig aan de tand gevoeld en vergeleken met grote broer Intel Pentium 4 1,7 GHz. Zoals al te verwachten valt is de architectuur gelijk aan die van de Pentium 4: alle functionaliteit die voor de Pentium 4 geldt, geldt ook voor de nieuwe Celeron. Er zijn wel weer de twee bekende verschillen: de nieuwe Celeron maakt gebruik van een 400 MHz frontside bus, terwijl de aller nieuwste Pentium 4 processors een 533 MHz frontside bus gebruiken en de nieuwe Celeron over 'slechts' 128 kbyte L2-cache, terwijl dat bij de Pentium 4 processors ofwel 256 kbyte ofwel 512 kbyte is. Dit zorgt ervoor dat de prestaties van de nieuwe Celeron iets lager liggen dan die van de Pentium 4, maar datzelfde geldt natuurlijk ook voor de prijs! Hardware.info trekt dan ook de volgende conclusie na het testen:

http://www.tweakers.net/nieuws/21807

Het is een 1,8 GHz geworden maar ik weet nou nog steeds niet of ik hem wel moet omruilen met meijn 1,5GHz P4...

De architectuur is identiek, het enige verschil is de minder grote cache.

Maar voor zware servertaken zou die extra cache wel welkom zijn.. Ik zou zeggen, werk eens met beide CPU's en vergelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan