P4 2,4 Ghz +> temp 71 graden C

Status
Niet open voor verdere reacties.

robscH

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Mijn P4 2,4 Ghz in nieuwe PC met (ASRock MB SiS645 chipset) wordt 71 graden C met TITAN fan AAN en max 74 met fan UIT (Speedfan 4.07)
Las in diverse threats, dat het voor diez chip erg warm is.

Als ik aan koelblokje voel is deze niet warm.

Aangezien de fanspeed slechts 3 graden in temperatuur verschil uitmaakt, vraag ik me dus af of het plaatsen van andere koeler zin heeft.
De huidige koeler zit (zichtbaar) goed.

Is 74 graden echt een probleem en waar kan ik de juiste gegevens voor P4 2,4 Ghz CPU evt. vinen?

Veel vragen en hopelijk evenzoveel antwoorden straks.

Alvast bedankt,

Rob

Dat lijkt me niet goed, aangezien volgens de statistieken van intel de processor niet warmer mag/kan worden dan 70 graden.
Weet je zeker dat de juiste temperatuur wordt weergegeven, kijk dit eens na in je bios, als hier de temp ook zo hoog is zou ik toch maar aan een andere fan gaan denken.

Indien de meting klopt en de heatsink voelt niet warm, dan kan het niet anders of de CPU kan de warmte niet goed overdragen op de heatsink.

Haal het ding er dus af, verwijderen eventuele pasta of thermische pleister en breng een dun laagje nieuwe thermal compound aan en plaatst het ding op de juiste wijze terug.

Waarschijnlijk is er een beschermplastic die nog tss de heatsink en de cpu zit. Ofwel is er geen thermal paste tss. Als je zon pasta moet kopen, vraag dan achter originele artic silver 3, de beste. Deze scheelt soms tot 10 graden C
Heb eerlijk gezegd wel m'n twijfels over die temp, temeer daar de PIV zich daartegen hardwarematig beschermd...

Bedankt Speedfan temp klopte niet

Ron,

Dat was een goeie, in de bios werd met fan aan een temp van 32/ 33 en zonder fan 35/ 36.

Onder de 40 graden, dat zal dus wel netjes zijn.

Ik zal niet beweren dat Speedfan niet goed is.

Bedankt allemaal in ieder geval voor jullie reacties.

We kunnen deze threat dus sluiten, kunnen jullie hopelijk een beetje op tijd naar bed (als je dat wil overigens!?).

Bye,

Rob

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan