P4 2.8Ghz op P5VD2-VM SE

Status
Niet open voor verdere reacties.

kbr139

Gebruiker
Lid geworden
12 nov 2007
Berichten
5
Ik heb dus een Asus P5VD2-VM SE en ik had alles graag wat sneller laten lopen. Ik heb al veel gelezen over overklokken enzo.
Ik geraak wel in mn bios, vind CPU settings, maar kan hier niets veranderen.
In de handleiding vind ik ook niets over.
Een beetje hulp zou handig zijn ;)

Mvg,

Kristof
 
Je weet wel wat je doet als je gaat overclocken?
Zoals de fsb, voltage enzovoorts... je weet wat je doet?

Nou als dat zo is dan is het heel gemakkenlijk je moet bij de meeste moederborden
naar het kopje advanced gaan en hierna zal je iets van Cpu nogwat zien ( Vaak gewoon bovenste). Enter en stel dit in op manual nu zal de fsb/voltage/ ram enz. verschijnen.
 
Ik weet wat ik ga doen, ik heb veel gelezen over overklokken. Nu, ik geraak in mn bios, zie Advanced, en als ik daar in zit, kan ik helemaal niets veranderen zodat het op manual springt. ik kan wel iets veranderen, maar niets wat daar echt mee te maken heeft. Wil dit dan zeggen dat overklokken niet gaat met mn mobo? Het is nochtans een asus

greetz
 
ja, hij koste me 65 euro. Niet erg veel, maar hij is niet zo oud.
Dus ik dacht dat dat er wel op zou zitten.
Wat is nu het best? Een overklok programma dowloaden en niet in mn portefeuille gaan, of een nieuwe processor kopen, de E6750 bijvoorbeeld?

handleiding heb ik, en wel 3 keer gelezen :p
 
Laatst bewerkt:
Overklokken zou ik sowieso NIET aan beginnen. De prestatiewinst (wanneer je die al haalt) zie je alleen terug in wat cijfertjes op papier bij benchmarks, maar in de praktijk merk je er niets van!!
Daarnaast is overklokken niet alleen een kwestie van je CPU, maar zijn ook je geheugen, cpu-koeling en voeding van belang bijvoorbeeld.

En v.w.b. het kopen van een andere processor, vertel eens iets meer over je systeem, wat zit er verder allemaal wel of niet in?
 
Asus P5VD2-VM SE
2.8Ghz pentium 4 HT
2x 1024Mb 533MHz
Asus EN8500GT Silent Magic 512Mb
2x 160Gb HD
550 Watt voeding

Wa moet ge nog zoal weten?
 
Laatst bewerkt:
Asus P5VD2-VM SE
2.8Ghz pentium 4 HT
2x 1024Mb 533MHz
Asus EN8500GT Silent Magic 512Mb
2x 160Gb HD
550 Watt voeding

Wa moet ge nog zoal weten?

Ik zou wel uitkijken met dat overclocken aangezien een bordje van 4 tientjes niet echt bedoeld is daarvoor dus let op want electronica is zo kapot.
 
Hij is gewoon niet erg snel. En kan moeilijk meerdere taken tegelijk aan.
Kan het ook zijn dat mn CPU mn gaming prestaties wat tegenhoud?

Alvast bedankt, ik denk niet dat ik aan dat overklokken ga beginnen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan