p4 3Ghz draait maar op 2Ghz

Status
Niet open voor verdere reacties.

mitchell

Gebruiker
Lid geworden
20 nov 2000
mobo asus p4pE2-X
bios american megatrends inc vers 1004.001
geheugen 1024 ddr 400
p4N 3Ghz

probleem:
De procesor draait maar op 2 ghz
Waar ligt het probleem

mitchell zei:
mobo asus p4pE2-X
bios american megatrends inc vers 1004.001
geheugen 1024 ddr 400
p4N 3Ghz

probleem:
De procesor draait maar op 2 ghz
Waar ligt het probleem

je FSB staat verkeerd ingesteld in de BIOS. Dit zul je moeten veranderen. Ik heb het voor je opgezocht wat je moet veranderen. Je moet je mulitplayer verhogen naar 15, en je FSB naar 200. (15x200=3000). Dit kun je in je BIOS aanpassen onder het tabje CPU configuration

bedankt voor je reactie
Maar wat heeft dit voor conequenties voor het systeem denk aan warmte etc!!

mitchell zei:
bedankt voor je reactie
Maar wat heeft dit voor conequenties voor het systeem denk aan warmte etc!!

naja, tis geen overclock. Hij gaat gewoon naar de instellingen toe waarvoor hij gemaakt is. Als jij gewoon de standaard cooler hebt + hij is goed bevestigd, heb je de garantie over de 3 ghz (15x200), dus hij zou normaal moeten draaien onder redelijke tempraturen.

wanneer ik bij cpu configuaration kijk zie ik het vlgende:
manufactured : intel p4 3ghz
brand string p4 3ghz
Frequense 2005 Mhz
FSB 537
ration Status : loaded
actual : value
htt enabled

Waar moet ik de multiplier veranderen!

ik heb net op internet gezocht, en het schint dat meer mensen last hebben dat hun processor verkeerd geclocked word. Een BIOS Update zou moeten helpen. Update dus eerst je BIOS, kijken of dat helpt

bios update ASUS P4PE2-X

Wie heeft ervaring in bios update 1006.001 en 1005

Waarom wil je dit doen?? funtioneert je PC niet goed?? Met een bios update moet je altijd wel oppassen.

Meeste nieuwere BIOS-en annuleren de update als de te gebruiken firmware niet klopt.

Je computer kan er dus niet raar van gaan doen of zelfs onherstelbaar beschadigd raken. Zolang je maar de update van de site haalt van de fabrikant van je moederbord. Ook niet de pc uitdoen tijdens het flashen. :)

Muurhond zei:
Meeste nieuwere BIOS-en annuleren de update als de te gebruiken firmware niet klopt.

Je computer kan er dus niet raar van gaan doen of zelfs onherstelbaar beschadigd raken. Zolang je maar de update van de site haalt van de fabrikant van je moederbord. Ook niet de pc uitdoen tijdens het flashen. :)

Dat weet ik, Je kan een live update doen. Maar mijn standpunt blijft nog steeds, als het niet echt nodig is, blijf er af. Maar ja, wie ben ik .....

mijn mobo ondsteund 3 ghz maar deze wordt gezien als 2Ghz
kan in mijn huidige bios niets meer veranderen
mulitplayer verhogen naar 15, en je FSB naar 200. (15x200=3000). CPU configuration gaat niet.

Laatst bewerkt door een moderator:
Twee topic's samengevoegd, kon makkelijk in 1 topic.

@Micthell,
heb de link verwijderd is nu niet meer nodig.:)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan