p5k-e en draadloos

Status
Niet open voor verdere reacties.

theo koeten

Gebruiker
Lid geworden
8 feb 2001
Berichten
288
na instal. van nw mobo, cpu en Win-xp starnd ik op het installeren van de Wifi-Ap Solo driver.
Ik krijg als melding;
The installShield engine (iKernel.exe) could not be launched.
De RPC server is niet beschgikbaar.


De Sitecom driver ging er wel op en hij vond ook drl.netwerken maar kon geen verbinding maken.

Wie o wie?
 
Probe 1.
1). configureer de DCOM settings. Zodra ik my pc dubbelkik verdwijnt het tabblad, kan er dus niet inkomen
2). Administrator settings. Zodra ik de tab "Lid van" aanklik krijg ik een foutmelding, zowel admin als gebruiker met alle rechten (ik).
3). Update laatste instalshield. Verwijderen map ....engine uit Common files. Hier zit ook een mapje met "6" in, de update is 4 en van een lager versie nummer. Wil ik de update installeren, krijg ik weer de eerste melding. En staat mapje 6 daarna weer terug.
4). detect runnig procceses. Geen van vermelde processen staat te draaien.

Probe 2.
is ongeveer stap 3 van hierboven.

Probe 3.
komt steeds bij het rechtenprobleem terug en de update for de ikernell.exe

andere draadjes..., DCOM server...., etc, staat op automatisch
 
Je schrijft dat je vrij laat in de installatie de solo driver hebt geïnstalleerd. Betekent het dat je de mobo cd met diverse drivers niet hebt geïnstalleerd?
 
nee i.d.d., zover kwam ik niet eens. Ik ben meteen ná de Windows instal de P5K drivers en utilities gaan (proberen) te laden.

Ben nu bezig in veilige modus onder admin. proberen te installen. Maar als ik de CD erin stop krijg ik ook al een melding "Can't Execute Kernel Mode Driver Service.

Ben inmiddels ook al een uurtje of 5 bezig (incl. XP-Media centre). En vraag me eigenlijk af (voor ik een her installatie doe van XP) of ik maar niet over op Vista 64 bits over moet. Ook wel makkelijk als ik >3GB intern wil installeren op dit P5K bordje....
Lastig hoor!
Wie geeft me goed advies wat te doen?
 
XP-MC te oud voor P5K-e

ik geef het op!

repair geprobeerd, nieuwe installatie gedaan maar dat bood geen soulaas. Wel kwam ik er achter dat bij CD3 het bestandje i386 niet gevonden kon worden. Die 3de CD (in de XP-MC doos = update MC CD) zou SP2 moeten zijn maar dat weet ik eigenlijk niet zeker meer.
Tijdens installen nog maar eens alle forums op Vista of XP doorgenomen en ik ga nu voor Vista Premium, ik begrijp dat je hiermee kunt kiezen voor 32 of 64 bits, dus als er problemen met hard of software rijzen zou ik terug kunnen naar 32..., en nog even wachten, toch?
 
dat was dus niet helemaal waar of ik moets een versie van ruim 200 euro kopen. Uiteindelijk de Premium Home versie (32 bits) maar aangeschaft, installen en huplakee ik ben weer live!
Moet zeggen dat ik ondanks alle vooroordelen toch wel onder de indruk ben van Vista (tot nog toe).
Hij staat nu 51 updates te verwerken en daarna eens proberen om de documenten structuur van de XP back up er knap op te krijgen.
Alleen even wennen aan de interface maar dat was ook met W98 en XP het geval toch?

Het zou wel leuk zijn om te weten waarom XP niet geladen kon worden? Zou het te maken kunnen hebben met de actualisering voor de oude configuratie? Ik heb tenslotte een nieuw mobo/cpu etc geinstalled. Of toch een driver conflict met de nieuwe hardware?
 
Ik denk dat er idd. ergens een conflictje is, maar ja, wáár................
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan