p5k of p5q?

Status
Niet open voor verdere reacties.

bartje22

Gebruiker
Lid geworden
11 jul 2008
ik heb een nieuw moederbord nodig en nu zit ik te twijfelen tussen een p5k of p5q. de p5k is bij azerty rond de €75,- en de p5q rond de €100,-. Nou wou ik weten of het die €25,- wel waard was om een p5q te nemen. Op tweakers las ik wel dat een p5q beter was met het oog op de toekomst. Heeft dit te maken met betere (quad-core) processors ofzo? ik zou dus graag willen weten welke de beste is.

Bart

Laatst bewerkt:
Dus je wil zeggen dat het niet heel veel uitmaakt. en die engergie, ach ja dat betalen mijn ouders toch...

maar is het die +/- €25,- waard?

Laatst bewerkt:
Die op 8x - 8x werkt dus je krijgt niet de volle prestie's bij CF
Wel bij de Xx8 Versie's Dus bijv : de X38 of X48
Maar die borden zijn een stuk duurder. Uit mijn hoofd minimaal 150 euro.

De eerdere genoemde Gigabyte heeft 8xCF.
Bij ongeveer gelijk geprijsde asussen heeft de 2e pci-ex16 poort maar een sneheid van x4.

Het prijsverschil tussen de P5Q en de P5K is de chipset.
De goedkopere heeft de oudere P35-chipset en de p5Q de iets nieuwere P45-chipset.
Maar de P5K heeft wel weer een 2e pci-ex16 poort (op x4-snelheid).
De P5Q heeft dan weer 8 sata-poorten tegen maar 4 op de andere.

Ik zou voor de gigabyte kiezen. Die heeft uit mijn hoofd 6 sata poorten, crossfire-ondersteuning (x8) en de nieuwere P45-chipset. Kwalitatief vind ik gigabyte dan ook nog beter, maar dat is persoonlijk.
Ik zou voor een duurder X38/X48-moederbord kiezen als je nu al voor 2 vrij snele videokaarten kiest (bijv 2x een 4870). Of als je flink wilt gaan overclocken.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan