Paar Hardware Probleempjes

Status
Niet open voor verdere reacties.
Vandaag een memtest uitgevoerd. Hij gaf 0 errors aan..wat is de volgende stap?

Als je bluescreenview hebt gestart
ga dan eens naar Options -> Lower pane mode -> Blue screen in XP style
Maakt dan eens een screenie van de bsod, die vind ik zelf altijd wat duidelijker :P

Hierbij een printscreen van de bluescreenview

xpstyle4.jpg xpstyle2.jpg xpstyle3.jpg xpstyle1.jpg

Laatst bewerkt door een moderator:
Zojuist Game aan het spelen PES2011. Na ongeveer 20minuten slaat de pc vast. Enige oplossing is reset knop indrukken. Vervelend probleem is het.

Zojuist nieuwste nvidia driver geinstalleerd, want stond een nieuwe release op van 25-10-10.
Heb ook het programma Fresh Diagnose geinstalleerd en zie bij intern geheugen het volgende staan:
memory.jpg

Laatst bewerkt:
Aan het laatste plaatje van je RAM lijkt het alsof er alsnog iets met je RAM is :S

je had er 2 gb ingezet.. bedoel je daarmee 1 gb ram (zat er al in) en 2 gb erbij dus nu 3 gb?
of oude ram vervangen voor 2x 1gb?

Dat klopt allemaal. Er zat al 1gb in en heb er extra geheugen van 2gb bij geplaatst. totaal 3gb zit er nu in

dit vind ik wel heel apart :S
lijkt wel of je 2GB ram niet wordt geaccepteerd/gezien
Ziet je BIOS wel 3 gb ram of ook maar 1 GB?

de bios en het systeem in windows ziet gewoon 3gb geheugen

Hier ben ik weer na enige tijd. Heb een tijdje niet meer achter mijn pc gezeten en krijg nog iedere keer bluescreens.
Deze zijn van de afgelopen dagen. Hopelijk weet er nu iemand een oplossing zodat het opgelost wordt want word er beetje gek van.

bluescreen2.jpg bluescreen1.jpg

Zal het misschien helpen om WIN7 opnieuw te installeren? Want heb na de installatatie pas de 2GB geheugen erin geplaatst.

Heb je ook al geprobeerd de RAM schijfjes die jij erin hebt gezet eruit te halen en de RAM module's die er standaard inzaten erin te laten.

Dan merk je snel genoeg of het door je RAM module's komt.
kijken of je dan nog steeds bsod's krijgt

Nee dat heb ik nog niet geprobeerd. Ik zal dat eerst eens gaan testen en kijken of dat verschil uitmaakt. Je hoort nog van me.

Mod edit

@ronnygemert:Zou je de knop "reageer op vraag"willen gebruiken?Ik heb al een paar keer dit topic moeten opschonen met onnnodig gebruik van de quoteknop.
Bij een normale direkte reactie is dat niet nodig.

Thank you;)

BlueScreenView

Als je bluescreenview hebt gestart
ga dan eens naar Options -> Lower pane mode -> Blue screen in XP style
Maakt dan eens een screenie van de bsod, die vind ik zelf altijd wat duidelijker :P

@ Ozfaw

Dubbelklik op een gebeurtenis in BlueScreenView en er verschijnt een keurig overzicht van een Mini...dmp , zeer geschikt als screenshot.

Heb nu sinds gister het geheugen wat er al in zat eruit gehaald (1Gb eruit 2Gb zit er nu in). Paar filmpjes gekeken, games gespeeld, maar krijg tot nu toe nog geen bluescreen.

Zou het dan toch aan het ram geheugen liggen? Dat ze misschien een conflict samen veroorzaken?

1 GB = DDR 2 240pin 6400
2 GB = DDR 2 PC2-6400 (800mhz DDR2 CL6 DIMM zoals op factuur staat)

Weet niet of hierverschil in zit?

Je zou toch denken dat het werkt..
ze kunnen blijkbaar inderdaad niet goed met elkaar opschieten.. :P

Je zou toch denken dat het werkt..
ze kunnen blijkbaar inderdaad niet goed met elkaar opschieten.. :P

Daar heeft hij natuurlijk weinig aan.
Het verschil tussen RAM reepjes zijn de snelheden en de hoeveelheid volt.

De fout zit waarschijnlijk in het 1GB reepje. Als je ze allebei erin hebt en het wordt druk gaat je pc het 1GB reepje ook gebruiken. En dan onstaat waarschijnlijk de fout.

Zou je ons de modellen en typenummers willen geven?

2 GB: Kingston 2GB PC2-6400 800Mhz DDR2 CL6 DIMM. Model: KVR800D2N6/2G
1 GB: Merk & model nummer onbekend. Staat geen merk of iets dergelijks op. Alleen
DDR2 240Pin 6400, 1GB

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan