Paar vraagjes over een simpele c++ code

Status
Niet open voor verdere reacties.

Rozenknopje

Gebruiker
Lid geworden
25 jun 2007
Beste mensen :D

Heb een paar vragen over de volgende code:

Code:
#include <iostream>
using std::cout; 
using std::cin;
using std::endl;

#include <string>
using std::string;
using std::getline;

class GradeBook
{
public:
   void setCourseName[COLOR="Red"]( string name )[/COLOR]
   {      
      courseName = name; 
   } 

string getCourseName() 
   {
      return courseName; 
   } 

void displayMessage()
   {
      cout << "Welcome to the grade book for\n" << getCourseName() << "!" 
         << endl;
   } 
private:
   string courseName;
}; 

int main()
{
   [COLOR="Green"]string nameOfCourse; [/COLOR]
   GradeBook myGradeBook; 

cout << "Initial course name is: " << myGradeBook.getCourseName() 
      << endl;

cout << "\nPlease enter the course name:" << endl;
   getline( cin, nameOfCourse ); 
  [COLOR="Purple"] myGradeBook.setCourseName( nameOfCourse ); 
[/COLOR]
   cout << endl; 
   myGradeBook.displayMessage(); 
   return 0; 
} // end main

En er komt dan uit:
Code:
Initial course name is:

Please enter the course name:
[B]Testbook[/B]

Welcome to the grade book for
Testbook

Nou had ik een aantal vragen erover.
1: Wat houdt de parameter "name" (zie rood) in?
2: Waarom is de string (zie groen) anders genaamd, dan die van vijf regels hoger?
3: Waarom wordt hier (zie paars) weer de set functie weer gebruikt?
4: Laatste vraagje: is een string nou een variabel? Of is het puur iets om tekst in op te slaan?

Ik had gevonden dat deze code bij een boek hoort, maar dit boek is engels, en ik ben nogal slecht in engels :(

Alvast bedankt voor het antwoorden!!!

EDIT:
Voordat mensen er over beginnen, ik heb al op google gezocht, maar kon er niks over vinden.

Laatst bewerkt:
mmh nee het is geen 1 april het zal wel geen grapje zijn, nou goed dan.

1.) dat is de naam die je mee stuurt die je aan het object GradeBook waar je deze methode van aan roept wilt geven.
2.) omdat het twee andere attributen zijn. Ze mogen ook hetzelfde heten als je denkt dat dat de leesbaarheid bevorderd.
3.) "weer"? hij set hier iig de naam van myGradeBook naar de inhoud van de variabele nameOfCourse.
4.) variabel betekent dat het iets is om iets op te slaan wat kan veranderen ( ja je hebt ook constante variabele die niet kunnen veranderen, dat is voor de duidelijkheid ). maw een string is een variabele waar je tekst in op kan slaan, net zo als een int een variabele is waar je een integer in op kunt slaan, een char waarin je een karakter op kunt slaan etc.etc.etc.

wat betreft je engels moet je mischien overwegen om het te leren, koop een woordenboek ofzo. Dit omdat de engelstalige community veel meer te bieden heeft dan de nederlandse, of als het wel in het nederlands is dan moet je erg lang zoeken om dit te vinden.

ik bedoel hiermee te zeggen dat ik dacht dat je een grapje maakte door deze vragen te stellen maar dat ik toch maar antwoord gaf voor het geval dit niet zo was

1.) dat is de naam die je mee stuurt die je aan het object GradeBook waar je deze methode van aan roept wilt geven.

Zou je dit iets uitgebreider uit willen leggen? Snapte het niet helemaal, sorry :(

Nou had ik nog één vraagje: Waarom staan er twee "strings" in de hele code, terwijl er (denk ik) maar ééntje nodig is om alles in op te slaan?

Alvast bedankt!

Laatst bewerkt:
anders moet je even wat op zoeken over klassen, objecten en methoden want ik heb het idee dat je die dingen nog helemaal niet begrijpt.

de ene string is de naam van je object de andere string is de invoer. stel je wilt je invoer controleren voordat je je gradebook deze naam geeft dan kan je dat met de ingevoerde string doen ipv de naam te veranderen en dan pas kijken of dat eigenlijk wel mag.

Heeft er eigenlijk niks mee te maken:) maar dit:

Code:
#include <iostream>
using std::cout; 
using std::cin;
using std::endl;

#include <string>
using std::string;
using std::getline;

Kun je ook veel korter schrijven:

Code:
#include <iostream>
#include <string>
using namespace std;

Sorry, heeft er niks mee te maken maar ik verveelde me en ik dacht.. laat ik hem (een HEEEEEEEEEL klein beetje) helpen.:rolleyes:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan