paar vraagjes

Status
Niet open voor verdere reacties.

sweetsergio

Gebruiker
Lid geworden
22 jul 2004
Hallo,

Ik heb me zopas een AMD XP Athlon 2600+ 333 mhz aangekocht op ebay (83 euro).

Ik zou deze graag proberen overklokken. Maar kan dit wel aangezien mij werd gezegd dat mijn mobo maximum de amd xp athlon 2600 aankan? Misschien mijn bios updaten?

Ik ben van plan een goede koeler te installeren. Maakt zo'n vliegtuigmotor veel lawaai? Of installeer ik dan beter een waterkoeler?

Ik zou graag ook een case fan installeren, maar waar installeer ik zoiets? Er is hier in mijn case precies geen gat of zo waar zoiets inpas. Ik zou hem wel aan die twee plaatjes vooraan kunnen hangen (plaatjes die eruit gehaald worden als je een dvdspeler wil insteken).

Alvast bedankt voor de reacties.

Grtz
SweetSergio

Probeer in je bios je FSB op te krikken, je ziet vanzelf of het werkt.

Heb je achter in de kast geen gaatjes waar een koeler aangehangen kan worden?

Ja inderdaad, achteraan is er zo'n rooster met vier gaatjes waar een fan aan bevestigd kan worden. Maar dat hangt net onder de fan van de voeding en ik vrees dat de warme lucht weer ingezogen kan worden. Maar misschien kan ik er een kapje overzetten zodat die warme lucht afgeleid wordt ...

En mijn nieuwe processor is nog niet geinsalleerd :) Ik loop een beetje vooruit op de feiten, hij zal in de loop van volgende week arriveren. Ik wou het gewoon weten alvoor ik begin te prutsen.

Grtz

overkloken en de hitte

hoi als je amd 2600+ overklokt dan wordt hij wel erg warm
en de fan achter in jouw pc moet wel naar buiten blazen dus dan heb je niets te maken met de warmte van de voeding dat gaat wel goed
maar als je jouw amd overklokt dan wort hij erg warm dus een goede koeller is wel nodig
ik zouw voor waterkoeling gaan
http://www.gistron.com/
kijk hier maar eens bij cooling&case mode
onder aan heb je een mooi water koel setje staan voor 79 euro makkelijke kan niet kan ik zelfs nog :p :p :p :p :p :p :p :p :p :p

Voor ik een ietwat duurdere koeler koop zou ik willen weten als het wel nodig is. Maw als ik met mijn huidig mobo wel een athlon 2600 kan overklokken? Of heeft mijn mobo er niks mee te maken?

Wie kan mij helpen?

klok

Overclocken is wel niet altijd zonder risico.
Zeer goed je temperaturen in het oog houden.
Een goede airflow in je case kan ook wonderen doen.
Als je voorzichtig overklokt is het niet echt nodig de CPU koeler te vervangen.
Waterkoeling is zeer goed maar duur.
Als je bvb. eens van plan bent een zwaarder voeding te monteren kan je opteren een dual fan te nemen(400W).

:thumb:

De stabiliteit van je mobo speelt ook een grote rol m.w.b tot het overclocken. Een betere koeler kan heel erg veel helpen want hoe lager de temps des te verder je over kan klokken.
Als je een standaard AMD koeler hebt zou ik die niet gebruiken om te gaan overclocken. Ze worden dan namelijk erg warm en de AMD standaard heatsinks zijn redelijk voldoende om op normale snelheid te draaien.

Ik denk dat jullie mijn vraag verkeerd begrijpen. Of misschien is het een domme vraag.

Er werd mij verteld dat ik voor mijn mobo best (maximaal) een 2600+ athlon kocht. Wil dit dan zeggen dat het geen zin heeft om deze te overclocken met het huidige mobo. Of anders gezegd, een 2400 overclocken tot 2600 zou nog gaan, maar een 2600 kan ik niet meer overclocken?

Nog een vraagje, ik heb het programmatje uAMDtool gedownload. Als ik daar de instellingen wijzig, heeft dit dan direct invloed, of moet ik eerst opnieuw opstarten, of doet het eigenlijk niks?

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan