Paar vragen over Graphic settings

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nipponsei

Terugkerende gebruiker
Lid geworden
7 apr 2008
hallo mensen,

ik heb een paar vraagjes over grafische settings in games.

1. wat is vsync? veel spellen lopen slechter bij mij als ik het aan heb staan en toch merk ik weinig grafisch verschil?

2. texture filtering? wat is het wat doet het?

3. postfx? zelfde vraag als hierboven?

4. antistirofic filtering of iets dergelijks? iets wat vaak net als AA op 4, 8 en 16x gezet kan worden maar wat is het en wat doet het?

mvg mij.

allemaal nog nooit van gehoord :D
enkel texture filtering, is dat niet hetzelfde als texture quality??
anders zou ik het niet weten...
in welke games komt dit allemaal voor?

grtz
G3X

verscheidene...

postfx zit in hitman bloodmoney en assassins creed voor zover ik weet.

vsync zit bijna in elk spel.

in cod4 zitten ze allemaal behalve postfx d8 ik.

neej texture filtering is niet hetzelfde als texture quality want je kan ze allebei op verschillende settings zetten.

hier wat voorbeeldjes:

[smallIMG]http://www.jscstudios.com/JaredC01/CoD-Settings.png[/smallIMG]

hier staat dus sync every frame volgens mij is dit het zelfde als de vertical sync aka vsync.

bij texture settings:

[smallIMG]http://www.overclock.net/attachments/pc-games/76241d1214264908-call-duty-4-cod4-graphics-setting-cod4-texture.jpg[/smallIMG]

anisotropic filtering, texture filtering, texture quality en texture resolution...

ohwjah en nu ik het zie xD

specular lighting/distance zie je ook wel eens in spellen.
wat houden die in?

Laatst bewerkt door een moderator:
hallo mensen,

ik heb een paar vraagjes over grafische settings in games.

1. wat is vsync? veel spellen lopen slechter bij mij als ik het aan heb staan en toch merk ik weinig grafisch verschil?

2. texture filtering? wat is het wat doet het?

3. postfx? zelfde vraag als hierboven?

4. antistirofic filtering of iets dergelijks? iets wat vaak net als AA op 4, 8 en 16x gezet kan worden maar wat is het en wat doet het?

mvg mij.

Vsync zet je FPS op maximaal 60, dit is er om te zorgen voor stabielere framerates (en je ziet niks van alles boven de 60).

Texture filtering kijkt naar kleuren van een pixel door te kijken naar texels in de buurt. Dit kan ze dus samenvoegen door in kleinere pixels te werken en dus hogere kwaliteit te geven.

PostFX heeft iets met shaders te maken geloof ik, weet niet meer precies wat.

Anisotropic filtering verlaagt de vervaging van textures e.d. die verweg zijn of op een andere manier bekeken worden en is redelijk zwaar voor je gpu, net als AA.

Specular Lightning gaat over de reflectie van licht (op water bv.).

ah kijk een goeie korte uitleg, iets wat ik beter snap als wikipedia..

hartelijk dank :thumb:

Afbeeldingen aangepast en klikbaar gemaakt. Graag de volgende keer niet van die idioot grote afbeeldingen plaatsen. Als je nu op "Aanpassen" van jou bericht klikt, zie je hoe ik dit gedaan heb.:)

jah ik wist niet hoe ik ze kleiner kreeg xD

bedankt :o

Mocht je het niet weten, dan plaats je gewoon alleen de link. Nu werd de pagina lay-out totaal vernaggelt. En ik heb echt geen kleine schermen hoor.:p

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan