paar vragen over jailbreak

Status
Niet open voor verdere reacties.

bergwout

Gebruiker
Lid geworden
13 mei 2010
Hallo,
Ik heb al vele sites doorzocht voor de antwoorden maar ik kan ze gewoon niet vinden, zoekfunctie heeft mij ook niet veel verder gebracht.
1.Als ik er een jailbreak op zet en hem er op een ander tijdstip het eraf haal en een backup terugzet, kan apple dan nog zien dat er een jailbreak heeft opgestaan?
2.als je een app via cydia er op hebt gezet en je haalt jailbreak eraf is die app dan ook gelijk weg of blijft die erop staan?
3.hoe lang duurt jailbreaken nu ongeveer, 15 minuten of een uurtje of iets anders?
4. niet echt over jailbreak maar ik wil via mijn computer mijn iPod kunnen besturen ik heb al gelezen dat het andersom mogelijk is en dat er een app is waarmee je via je computer je iPod/iPhone kunt besturen alleen dat die app niet in de appstore staat maar wel in cydia zijn hier nog alternatieven voor?
Alvast bedankt

Over wat voor systeem gaat het hier? Lijkt mij namelijk geen console.

oh sorry ben nog half aan het slapen maar het gaat hier om het besturingssysteem van iPod/iPhone

Verplaatst naar Telefonie > apparaten sectie.:)

Je zet geen Backup terug maar moet opnieuw de Firmware terugzetten en je bent de Jailbreak kwijt dan en ja ook Cydia en al je apps !!
Jailbreaken kost een half uurtje ongeveer !!

ik begrijp dat je firmware erop nieuw op moet zetten maar met backup bedoel ik de betaalde apps die er nu nog opstaan en de gegevens ervan

Ik snap er geen bal van eerlijk gezegd ! Je hebt betaalde apps, gaat dan Jailbreaken en vervolgens weer terug zetten !!??

Met welk nut ?

Als je jailbreakt en apps download met Cydia dan ben je die kwijt als je weer terug gaat naar IOS !! Andersom ook !!
Zo ver ik weet kan je na vanaf een Jailbreak terug te zijn gegaan naar IOS niet meer zo maar je apps terug zetten vanuit een Backup !!

Hallo,

Als je dit gaat doen dan vervalt de garantie. Op je iOS toestel.

Want je bent immers akkoord gegaan met de voorwaarden van het apple beleid(wist geen andere naam)..

Je hebt levenslange garantie op je iOS toestel.

echt ik dacht dat het maar 1 jaar was en dat die garantie ook alleen nog maar beperkt was?

Klopt een jaar op fabricage fouten en hardware.. maar over de case staat niks maar over de software staat erook niet hoeveel garantie.. maar klopt wel 1 jaar.

@Nicj56

Je vergeet dat je een jailbreak altijd 'ongedaan' kunt maken. En apple doet na je 1-jaar lange garantie ook niet zoveel meer...

@elandlord ja dat weet ik maar laat hij dan bestanden achter waaraan je kan zien of hij erop heeft gestaan?

Als je een oude reservekopie van je iOs apparaat weer hersteld is er (volgens mij) niks aan de hand.

EDIT: Terrarabo was me voor ;)

Als je je iPhone jailbreakt kan je hem niet meer aan itunes hangen dus ook niet meer de originele software erop zetten lijkt mij... Apple zou het altijd kunnen zien.
Indien je problemen krijgt met je telefoon na een jailbreak heb je geen garantie meer, en Apple zal het toestel ongerepareerd terug sturen.

Overigens, waarom zou je een iPhone jailbreaken? Het lijkt mij dat als je een toestel van minstens 600 euro koopt je de 2 euro voor een app ook wel op kunt brengen. Zo niet; dan moet je je afvragen of je die app echt het verliezen van je garantie waard vind. Indien er dan een software of productiefout optreed ben je 600 euro kwijt... Daar kan je veel apps voor kopen.

@ticom,

Als je je telefoon jailbreakt kan je hem gewoon aan iTunes hangen en de orginele IOS terug zetten !!
Al meerdere keren gedaan !! Is geen probleem.....

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan