Paar weken al geen draadloos internet meer?! Help!

Status
Niet open voor verdere reacties.

doppie91

Gebruiker
Lid geworden
27 jan 2010
Hallo,

Sinds een paar weken heb ik geen draadloos internet meer. Andere computers in dit huis hebben wel gewoon draadloos netwerk. Ik heb onder andere al systeemherstel gedaan naar fabrieksinstellingen, en de stekkers opnieuw erin gedaan.

Is het misschien een virus of iets dergelijks?

Hopelijk kunnen jullie me helpen dit op te lossen,

Sander

Nou, doe eerst maar eens wat meer informatie.
Gaat het om een laptop?
Welke besturingssysteem?
merk/type router?
welk soort beveiliging?
welk kanaal wordt gebruikt/

Nou, doe eerst maar eens wat meer informatie.
Gaat het om een laptop?
Welke besturingssysteem?
merk/type router?
welk soort beveiliging?
welk kanaal wordt gebruikt/

Soort computer: Laptop HP Pavilion dv 6710ed
Merk/type router: Office Connect Wireless 11g Cable/DSL Router 3Com
Soort beveiliging: Ik weet niet of je de internetbeveiliging bedoeld, maar het netwerk waar we hier thuis op zitten is onbeveiligd.
Welk kanaal wordt gebruikt: volgens mij 4. Wij hebben volgens mij 4 kanalen als ik het goed kon zien, waarvan 1 kabel in kanaal 4 zit.
Aantal gebruikers thuis van dit netwerk: Maximaal 4

Laatst bewerkt:
Staat je Draadloos ingeschakeld?
Meestal dien je een symbooltje te zien dat je draadloos actief is.

Een schakelaartje aan de voor- of zijkant van je notebook die je dient aan te zetten?

Werkt uw internet als je er een kabeltje instopt?

Staat je Draadloos ingeschakeld?
Meestal dien je een symbooltje te zien dat je draadloos actief is.

Een schakelaartje aan de voor- of zijkant van je notebook die je dient aan te zetten?

Werkt uw internet als je er een kabeltje instopt?

Het draadloos zou ingeschakeld moeten staan, maar het lampje blijft rood branden... Maakt niet uit of ik het balkje naar links of naar rechts verschuif.

Het internet werkt wel met kabeltje.

PS: Als ik op diagnose en herstel druk komt er dit: 'sluit een kabel op de netwerkadapter 'LAN-Verbinding' aan'

Staat er rechts onderaan niks over je draadloos internet?

Kan je daar niks inschakelen?

Bij je hardware staat alles ingeschakeld en geïnstalleerd? (rechts klik op Deze Compuer --> beheren --> Apparaatbeheer.)

Staat er rechts onderaan niks over je draadloos internet?

Kan je daar niks inschakelen?

Bij je hardware staat alles ingeschakeld en geïnstalleerd? (rechts klik op Deze Compuer --> beheren --> Apparaatbeheer.)

Er staat dat er geen verbinding is met een netwerk...

Al ga ik naar apparaatbeheer en ik kijk bij netwerkadapters, staat er NVIDIA nForc Networking Controller, als ik daar op klik komt er te staan dat het apparaat correct wert

Ik weet niet wat er verder nog geinstalleert moet zijn?

Als ik op netwerkcentrum druk. Krijg ik alleen pictogram te zien met 'PC_VAN_SANDER'' met een balk en een kruis er doorheen en dan een pictogram met 'Internet'... Normaal gesproken hoort daar volgens mij nog een pictogram tussen te staan. Misschien dat dit iets aangeeft?

Het feit dat er niks tussen staat is omdat je geen verbinding hebt.

Nu, bij je apparaatbeheer zou je volgens mij iets moeten staan hebben van Wireless Adapter. Nu staat daar enkel tussen dat je een gewone netwerkkaart hebt.
Dus met een kabel zou dit moeten werken.

Ik vermoed dat je uw pc reeds herstart hebt. Krijg je dan niet de melding van een hardware die niet juist geïnstalleerd is?
Bij apparaatbeheer staat er nergens iets tussen met een geel vraagteken?
Dat zou er moeten op wijzen dat hij een bepaald apparaat niet herkent.

Als hij geen melding aangeeft, dan vrees ik dat je draadloze netwerkkaartje defect is.

Met een kabel werkt het wel ja, maar ik zit hier op de 1e verdieping en daar kan niet zo maar een kabel naar worden getrokken..

Ik heb de pc al herstart, geen enkele foutmelding gekregen...Bij apparaatbeheer staat tevens geen geel vraagteken.

Dat klinkt niet zo mooi...Weet u hoe ik er voor 100% zeker achter kan komen of mijn netwerkkaartje inderdaad defect is?

Super bedankt tot nu toe!

Staat er op uw functie toetsen nergens een symbooltje met ))).

Dit kan liggend, staand of hangend zijn.

Op deze manier kan je soms ook uw draadloze netwerkkaart aanspreken. Maar als het niet meer te zien is in de hardware, dan vrees ik dat het defect is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan