packages doolhof

Status
Niet open voor verdere reacties.

Juzzz

Gebruiker
Lid geworden
15 jan 2008
Berichten
281
ik kom er maar niet uit.
ik heb al tientallen websites gelezen, ik snap het princiepen maar ik kom er in mijn geval niet uit.

ik denk dat ik het verkeert aanpak maar ik heb de code al.

ik ben bezig met een spel ik java (applets) nu heb ik voor het prototype alles even in één map gedaan. nu ben ik al aardig ver maar wil het dus in andere mappen verdelen.

nu is het punt dat ik in de grafische classen ook pointers gebruik naar de Main. wat dus in geval met packages niet gaat ( volgens mij ).

iemand een oplossing hiervoor?

structuur nu:
[folder]
Game.java (main)
MenuScreen.java
BattleScreen.java
OptionsScreen.java
Sounds.java
Formulas.java

structuur die ik wil
[folder]
Game.java (main)

[view]
MenuScreen.java
BattleScreen.java
OptionsScreen.java

[sound]
Sounds.java

[formulas]
Formulas.java
 
Het gaat wel met packages hoor. Je moet dus bovenaan in je andere classes een (bv.) import (package.)Main; doen. Uiteraard moeten de gegevens die je wilt uit de Main halen ook public zijn. dus waar je binnen hetzelfde pakket gewoon int i = 0; deed en dan i kon opvragen in een andere class moet je nu public int i = 0; doen. (In de toekomst wordt dit private int i = 0; met een methode public int getI() {return i;} maar daar moet je je nu geen zorgen over maken.)
 
Het gaat wel met packages hoor. Je moet dus bovenaan in je andere classes een (bv.) import (package.)Main; doen. Uiteraard moeten de gegevens die je wilt uit de Main halen ook public zijn. dus waar je binnen hetzelfde pakket gewoon int i = 0; deed en dan i kon opvragen in een andere class moet je nu public int i = 0; doen. (In de toekomst wordt dit private int i = 0; met een methode public int getI() {return i;} maar daar moet je je nu geen zorgen over maken.)

hmm zo ver was ik ook.
mis een stomme vraag maar moet je anders compileren? want 'javac Main.java' werkt niet als de Main in een package zit.

en over het public, private, protected, getter, setters gedeelte, geen probleem dat weet ik allemaal al :D.

edit
ps.
krijg je dan ook niet een oneindige loop als de Main.java bv Screen.java importeert en Screen.java weer Main.java ?
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan