packard bell boot wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

johnny43

Gebruiker
Lid geworden
17 nov 2006
Hallo,
Ik heb een packard bell laptop een easynote 1905, ik heb daar een toetsenbord bij vervangen.
En nu bij het opstarten vraagt de laptop om een boot wachtwoord...?
Hoe kan ik dit wegkrijgen...heb m al weer uit elkaar gehad omdat iemand mij een tip had gegeven dat ik de batterij uit het moederbord moest halen maar kon deze niet vinden.. heeft iemand een oplossing??
Om hem op te sturen heeft geen zin, de laptop is niet nieuw, heb m gekregen,,,

Alvast bedankt
Raymond

Boot wachtwoord, hmm. Misschien een mogelijkheid om bij degenen waar je de laptop van gekregen hebt, na te vragen wat als wachtwoord is ingesteld, of dat deze eventueel het boot wachtwoord weet?

Helaas, Dennis wij hebben m gehad,van iemand die m ook weer.......
Degene die m gaf kreeg een gloedje nieuwe, en deze was dus niet goed genoeg meer.....
Bedankt voor je reactie...

Ik zou een herinstallatie proberen, staan er veel belangrijke bestanden op de laptop? als dit niet het geval is raad ik een herinstallatie aan, heb verder niet eerder gehoord van een boot wachtwoord, of word hiermee bedoelt het inloggen als een gebruiker? als er wel belangrijke bestanden op staan, laat dit dan even weten ;)

Hallo Dennis er staat niets belangrijks op, het is alleen vreemd dat ik zelfs niet in de bios kan komen......ik ga straks maar weer proberen....je hoort nog van me....
thx alvast

gegevens

Auto detecting ide devices
Entering system configuration please wait…. Dit is bij indrukken f2

Entering boot menu, please wait dit is bij indrukken f8

Bij beiden volgt daarna......grijs scherm met blauwe balk: boot password enter password

Dit is wat er staat..... begrijp er niets van....

Mooi laptop-i.
Kun je nog lang plezier aan beleven.
Je pass word is het wachtwoord wat ingesteld staat in je bios.
Kortom, ken je dit wachtwoord niet, dan wordt opstarten lastig.

Gelukkig zijn er oplossingen voor.
Tik eens in:

bell9

Als erom gevraagd wordt.
Let op bell9, niet dell9!

Sorry voor de hoofdletters, maar is belangrijk,
NIET MEER ALS 2X PROBEREN
Bij SOMMIGE moederborden is het max. 3x - is het wachtwoord dan nog fout kom je er helemaal en nooit meer in.

Tip(je): Je CMOS batterij zit onder je toetsenbord...
Maar daar kijken we wel naar als bovenstaande niet helpt.

Hope this helps - hou ons op de hoogte.

Laatst bewerkt:
Dank je prince333 , ben benieuwd....zal als ik thuis ben gelijk gaan kijken,bedankt vast!
Raymond

Jammer

Hallo, jammer,het wachtwoord gaf geen succes....misschien nu de batterij op het moederbord proberen te vinden??

Haha, dank je prince, net auto weg moeten brengen , sorry kan morgen pas weer kijken...hoop dat ik morgen avond na de weekelijkse boodschappen m kan openen...hoop dat je nog even bij deze vraag blijft hangen.....
Dank jullie voor de reacties vast....

Hash is verborgen

Je hebt een PhoenixBIOS moederbord.
Om het paswoord te kunnen berekenen moet je 5 cijfers op je scherm krijgen.
Deze hash wordt verborgen door uw bios.
Je kan het te zien krijgen door bijv. F2 of F12 of ... indrukken voor je een paswoord
enterd.(afhankelijk van het systeem). ....Je hebt die cijfers echt nodig.
Het enige alternatief is openmaken en een chip kortsluiten.Veel succes.

Hallo pippip dus.mijn moederboord batterij eruit is niet voldoende??
Vr raymond

Zie niets verschijnen bij f2 of iets anders.....alleen elke keer weer word er boot www gevraagd

Total loss?

Het is niet normaal dat je na het vervangen van je toetsenbord een passwoord nodig hebt.Dat je geen hash ziet ook niet.
Dit is het gevolg van hardware problemen:
Het nieuwe toetsenbord of aansluiting ervan eens checken.
Hopelijk heb je 'geaard' uw toestel opengemaakt: 1 maal ongeaard op je moederbord geweest en het moederbord is perte-total!

Helaas,uit elkaar gehaald, batterij eruit, kreeg weer het zelde op het scherm te zien, bij het inelkaar zetten, vloog klipje van een aansluiting af,die kon ik niet meer vinden, en moest het inelkaar zetten staken...aangexien il weer hetzefde kreeg heb ik alles in een zak gedaan en weggezet, bedankt iedereen voor de reacties!
Vr groeten
Raymond

Johnny, betekent dit dat je het opgeeft en er liever niet meer naar wilt kijken? Misschien als laatste oplossing, ik zou deze laptop even naar een computerzaak brengen waar ze aan reparaties doen. Deze zullen ongetwijfeld het probleem voor je oplossen. ;)

Dank jewel dennis t, zal eens kijken of er iets in de buurt is........
Thx
Raymond

Er is een ding om het wachtwoord te verwijderen!
Een of Twee magnetische schroevendraaiers tegen de CMOS batterij zetten waardoor de BIOS vanzelf word gereset
Dit werkt iedere keer!!!!!

Hallo Mitch, dit ga ik binnenkort dan toch zelf eens proberen....
Heel veel dank.!'

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan