Packard Bell EasyNote extreem traag

Status
Niet open voor verdere reacties.

Koenie31

Gebruiker
Lid geworden
22 feb 2012
Hallo allemaal

Ik heb een Packard Bell EasyNote LM85 liggen die heel traag geworden is, de eigenaars hebben me wel verteld dat er spelletjes opgespeeld zijn
via internet, bij het openen van Google Chrome waren er heel wat extra (onnodige) extensies geïnstalleerd. Na het verwijderen van de extensies werkte Google Chrome
al iets sneller. Maar voor het opstarten heeft de laptop nog zeker 5 minuten of meer nodig, hij is heel traag en alle toepassingen opent hij heel traag.
Ik heb al verschillende scan uitgevoerd op de harde schijf: Panda Cloud Cleaner, die had enkele PUP's gevonden maar niks erg volgens mij. Daarna
hebben we een scan van Panda IS 2015 laten uitvoeren en heeft hij geen gevaarlijke bedreigingen gevonden. Ik heb ook alle bestanden uit de quarantaine verwijdert
en de laptop is iets sneller maar echt niet veel.

Na de scans van Panda heb ik ook anti-malware van Malwarebyts laten scannen en ook hij heeft niks op de computer gevonden. Ik heb de scan ook in veilige modus laten uitvoeren
en het levert nog steeds niks op (of toch heel weinig). Zijn er nog andere programma's die beter werken?

Omdat de laptop heel heet werd heb ik de computer voorzichtig open geschroefd maar er was niet veel stof te vinden. Ik heb ondertussen nu ook SpeedFan geïnstalleerd
en de laptop krijgt minder warm maar blijft nog steeds warm als hij gewoon op de tafel staat.

Ik heb ook al een schijfcontrole geprobeerd maar hij weigert van deze uit te voeren, en de reden waarom weet ik niet.
Hebben jullie enig idee wat er aan de hand zou zijn met de computer?

Dit zijn de specificaties van de laptop

Intel Core i5 430M
4GB DDR3
500GB WD Blue
Windows 7 Home Premium SP1

Ik heb het eerst zelf ook geprobeerd via teamviewer en toen leek alles normaal maar waarschijnlijk is de harde schijf beschadigd want ik ben nu bezig met een test via HD Tune Pro
en de snelheid is niet altijd even constant. Soms werkt de computer perfect en andere keren reageert hij bijna niet meer.

Ik heb eens gekeken via msconfig maar daar stonden enkel originele Windows programma's dus die hem ik dan ook mooi laten aanstaan.

Bij adwCleaner is er toch nog een heel klein beetje "afval" verzameld maar het resultaat is redelijk teleurstellend.
Ik denk dat het probleem zich eerder bij de harde schijf zit want bij de grafieken is de zien hoe de snelheid soms duik
naar beneden neemt en bij de error scan gaat de snelheid soms van 35MB/s naar 5MB/s.

Ik denk dat de harde schijf de oorzaak zal zijn van alle ellende wat denken jullie?

Hallo

"waarschijnlijk is de harde schijf beschadigd" ...

Crystaldiskinfo is hiervoor prima geschikt ... kort en krachtig = --> good / caution / bad .

Geeft trouwens ook soms wel eens verhelderende info ... schijf ooit eens te warm gelopen , met als logische gevolg --> beschadigde platters (magnetische laag) (zo goed als alle documentatie zit ook in prg...)

Geen flauw idee hoe oud deze laptop is ... , jammerlijk genoeg niet vermeld , maar controleer voor de veiligheid de heatpiperadiator op zuiver/stofvrij zijn ...

Zie net ook dit :

"Omdat de laptop heel heet werd heb ik de computer voorzichtig open geschroefd maar er was niet veel stof te vinden"

Mocht er stofophoping zijn ... is deze meestal aanwezig in de heatpiperadiator zelf ...

Hoe je snel/eenvoudig ... zuiver/stofvrij zuiver kunt maken maken , heb ik hier reeds tot vervelends toe vermeld ... hierbij nog een keertje ...

http://www.helpmij.nl/forum/showthread.php/616055-ventilator-probleem?highlight=laptop+zuiver+maken

Peter

Via CristalDiskInfo is de staat van de harde schijf nog goed maar de laptop heeft in het verleden redelijk warm gekregen dus ik vermoed dat de harde schijf wel gedeeltelijk beschadiging heeft opgelopen.

Ik heb vermeld dat ik de computer heb open geschroefd en stofvrij heb gemaakt daarmee bedoel ik dus de volledig computer, en ook dus ook de heatsink van de computer.
Er was bijna geen stof te vinden alleen een heel klein beetje stof dat afkomstig is van normaal gebruik.

De laptop is ongeveer 5 en een half jaar oud, wat nog redelijk recent is.

Vreemd is dat als ik alles uit opstarten, logon en services heb verwijderd wat niet van microsoft, drivers of anti-virus is de boel weer snel opstart en dat het bij anderen niet werkt.......

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan