packard bell herinstallatie

Status
Niet open voor verdere reacties.

bikkerss

Gebruiker
Lid geworden
19 jun 2004
is het mogelijk een gewone windows te installeren op een packard bell
de eigenaar ervan beweerd dat de chip (cpu vermoed ik) getatoerd is en dat dit niet mogelijk is zonder packard bell cd's
strange maar voor alle zekerheid toch maar effe vragen .....

Mijn laaste ervaring dat het MoBo en een HD vervanging de sporen van PB hebben uitgewist,logisch natuurlijk dat wel.

Je zou eerst kunnen proberen om ale partitie,s van de HD te verwijderen desnoods low-level te formateren.
Low level duurt lang maaaaar alles is schoon.

Maar ik verdenk ze er inderdaad van dat in de BIOS nog dingen staan die dit kunnen tegenhouden.
:rolleyes:

Ik heb ook xp op een oude packard bell geinstalleerd bij iemand.
Geen probleem.

Het kan absoluut, denk er echter aan dat je voordat je gaat installeren eerst kijkt of alle drivers beschikbaar zijn voor bv windows XP.

Ik denk dat de eigenaar het andersom bedoelt (of daarmee in de war is).
De orginele software laat zich niet installeren op een niet Packard Bell met dezelfde specificaties. Dat is gewoon een stukje controle die PB heeft ingebouwd in de recovery software.

Ik heb nog nooit meegemaakt dat je niet een 'normale' windows versie niet kon installeren op een 'merk' pc. Gewoon doen dus.

Wat "vroeger" (***** wat klinkt dat of ik 60 ben) het probleem was, was om bv win 98 op een PB te installeren, dit omdat packard bell geen drivers beschikbaar stelde voor bv de modem, en je ook nergens kon vinden om welke modem het ging, geen fcc etc. Dus dan kon je er of een nieuwe modem inzetten of de PB install doen. De drivers vanaf de PB cd werkten toen ook niet onder een gewone windows installatie (beveiligd).

Maar deze tijden zijn gelukkig achter de rug en nu mag het geen probleem meer zijn

Modem was inderdaad een probleem. Ik had toen Aida32 gebruikt en ben erachter gekomen welke het was. Daarna drivers gedownload en die heeeeel goed bewaard op een andere partitie:D

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan