Packard Bell Herstelprogramma

Status
Niet open voor verdere reacties.

leepelaer

Gebruiker
Lid geworden
16 feb 2001
Berichten
125
Mijn Packard Bell Win 98 Platinum 7601RW P3-600 27GB Ik probeer met het herstelprogramma mijn PB weer terug te zetten in de oorspronkelijke beginsituatie.
Ik heb de originele Herstel-diskette en de originele Master CD's
Als ik de PC opstart met de diskette en daarna de Master-CD 1 in de CD-Rom speler plaats dan wordt alleen Win. opgestart en kom ik normaal in mijn bureaublad terecht. Ik kom dus niet in het herstelprogramma terecht.
Als ik de Master CD-1 apart opstart dan kan ik wel SmartRestore uitvoeren. Defrag en Win updates doen niets.
In de Packard Bell instruktie voor het het "herstelprogramma" staat letterlijk:
- Schakel het systeem UIT
- Plaats de diskette met het label "Hersteldiskette" in uw diskettestation.
- Schakel het systeem IN
- Plaats de Master-CD 1 in de CD-ROM speler
Even later verschijn een waarschuwing. Lees deze zorgvuldig door. Druk op Enter om door te gaan of op Esc om het herstelprogramma te verlaten.
Graag enige tips
 
zorg dat in je bootvolgorde je A station als 1e staat.
Dan hersteldiskette in je pc en de pc opstarten er word dan automitisch gevraagd om je master cd in je pc te steken.
Bij herstel je comp zo orgineel mogelijk houden, dus alle later toegevoegde hardware er even uit trekken.
 
herstelprogramma PB

Misschien kan je mij uitleggen wat je bedoeld met:
"Zorg dat in je bootvolgorde je A station als 1e staat"
en hoe doe ik dat dan?
M.v.d. Chris
 
stop eerst eens gewoon je hersteldiskette in je comp.
Start dan de pc op, kom je nu niet in een programma vanwaaruit je kunt herstellen naar fabrieksinstellingen ?
Of start hij dan gewoon je windows op.
Als hij niet reageerd en gewoon windows opstart dan moet je je bootvolgorde wijzigen.
Bij sommige PB pc kan je dan als je je pc opstart gelijk op F8 gaan drukken , zo kom je in een menu dat boot device heet. hier moet je dus er voor zorgen dat je A schijf als 1e boot staat. Dus je comp start dan op via je A schijf ( waar je dan je hersteldiskette in hebt zitten.
Lukt deze optie niet dan zal je het in je bios moeten veranderen ( opstarten pc en dan gelijk F2 gaan drukken ).
Nu staat waarschijnlijk je C schijf als 1e boot.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan