Packard Bell Ixtreme 7800 - Win ME blijft opstarten

Status
Niet open voor verdere reacties.

symfan

Nieuwe gebruiker
Lid geworden
19 nov 2006
Hoi,

Zou iemand mij kunnen helpen met de volgende vraag.
Ik heb een oude Packard Bell ixtreme 7800 pc. Besturingssysteem is Windows ME.

Probleem: de pc startte telkens opnieuw op bij opstarten. Dan schijfcontrole... en weer opstarten. Heb scandisk gedraaid. Er zat een fout op de schijf (ruimte verkeerd weergegeven). Ook oppervlaktescan van HD: geen fouten.
Probleem bleef. Oud register teruggezet: geen verschil.
HD geformatteerd. Schone en nieuwe installatie van Windows ME.
Na kopieëren bestanden start de pc weer op. Net als ik mijn registratiecode wil invoeren, start de pc weer opnieuw op. ==> schijfcontrole volgt. Zodra ik een naam intyp in het aanmeldscherm start de pc weer opnieuw op.
Heb inmiddels ook al om de beurt de discdrives (dvd speler en brander) losgemaakt. Maar geen verschil.

Ik heb geen idee waar ik nu zou kunnen zoeken. Sterker, ik weet niet eens of het nu een hardware of software probleem is. Ik verdenk de HD, maar omdat schijfcontrole geen onregelmatigheden vindt, lijkt me dat onwaarschijnlijk. Wat zou het kunnen zijn en hoe kom ik daar achter?

Heeft er iemand nog bruikbare tips?
Dank.

Als je het merk van de harddisk weet kun je een diagnose tooltje gebruiken van de fabrikant van je harddisk.

Dank voor de tip: daar ga ik eens naar kijken. In elk geval weer een optie erbij. :thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan