packard bell met verborgen restore partitie

Status
Niet open voor verdere reacties.

bennyboy

Gebruiker
Lid geworden
15 feb 2004
Berichten
66
mensen.

ik heb hier zon super de luxe geweldige packard bell pc staan met windows xp (kadootje van me oudjes *snik*) nu loopt windows zeer traag en onstabiel dus dacht ik gebruik te kunnen maken van de restore partitie. eerst ff de handleiding gelezen.. vervolgens de mooie rooie restore diskette derin gedaan, pc opgestart.. diskette begint te laden en dan ineens....... vraagt ie om mastercd1 :shocked: ik zoeken op pb forum en ut blijkt dus dat je de mogelijkheid gehad zou moeten hebben om die master cdtjes te maken, zou je dan schijfruimte schelen, maar als je dat niet doet zou het gewoon via je hardeschijf moeten werken...daar opt forum werdt geoppert dat die partitie gaar zou zijn. dus ik heb met partition magic de partitie zichtbaar gemaakt en ik heb zo een aantal bestandjes geopent.. niks aan de hand...

wat kan ik nu doen om die pc weer te krijgen zoals hij was toen ik hem kocht. het kost voor mij weinig moeite om er een van mn illegale cdtjes met een windows in te proppen, maar op die hardeschijf staat dus een legale windows waar ik graag gebruik van maak...

wie ow wie kan mij helpen :)

alvast bedankt,

Marco.
 
ik de meeste gevallen heb je de diskeete niet voor nodig als hij op een partieties staat widows zal deze partie niet laten zien meestal kun door op f10 of andere knop dit aan de gang brengen daarvoor moet je ff kijken of forums of op de site van packardbell maar
ik persoonlijk loop niet weg met dit merk pc
meestal als ik zoon pc binnen krijg voor reparties geef ik het advies om een legale windows er op te zetten meeste van dei tien programmas die je er bij krijgt
zijn vaak verouderd of zijn demo versie of optie tot koop

ik hoop je hier mee voldoende mee geinformeerd te hebben
laat fff weten welke type packard bel je hbet dan kunnen ook andere voor je kijk
groet de rat
 
dat het in het f10 menu zou staan heb ik ook gelezen maar dit is niet het geval.

ik zelf vind het een bagger merk..bij elkaar geraapt zooitje.

het type is de i extreme van ik denk zon 4 jaar geleden.. legale windows kopen is voor mij geen optie. het gaat mij ook niet om al die rand programmaatjes waar jij ut over heb (die kwak ik er zo snel mogelijk weer vanaf) maar het gaat om de orriginele windows ;-)

op die verborgen hardeschijf staat wel een map van ongeveer 10 gigh met allemaal rare bestandsnamen, ik ga er vanuit dat dit dus de backup is. maar hoe ik die open... GEEEEEEN idee :rolleyes:
 
bij het opstarten van de pc voor dat je in windows komt moet je de f10 knop in drukken of een andere dit kan zijn door f1........... tot del zijn
de diskette kun je alleen gebruik maken door een cdtje er ni doen
 
dat het in het f10 menu zou staan heb ik ook gelezen maar dit is niet het geval.

zoals ik al zei, dat van het menuutje had ik al gelezen, maar hier staan alleen de standaard windows dingen, veilige modus met netwerk of opdracht promp enz enz, maar geen mogelijkheid voor herinstalatie van die partitie.

die diskette, die snap ik ook, zoals in het eerste bericht beschreven vraagt deze diskette uit eindelijk om die master cd1 ;-) die nooit gemaakt is.

overigens bestaat er een programma om deze cds als nog te maken, maar als ik deze start dan wil de pc rebooten. na de reboot start hij dit programma en zegt hij "een ogenblik gedult" dit duurt 5 minuten en dan reboot de pc..als hij eenmaal weer in windows is start hij weer dat prog, weer met "een ogenblik gedult" tot hij weer uitvalt. ik kon alleen uit deze cyclus komen door windows systeem herstel uit te voeren in veilige modus.
 
ik kan jou 100% helpen!:thumb:

mijn pc was ook half dood nou bellen bellen bellen neem ff de tijd om in de handleiding te kijken staat het er!:eek:

dit moet je doen: start de pc op hou vanaf het begin F11 in dan krijg je systeem herstel!

en dan word je pc herstelt naar de fabriekinstellingen

verder heb je niks nodig:thumb:

alleen de F11 knop:D
 
Geen advies, wel wat ik altijd doe!
Alle partities verwijderen en hele schijf controleren op fouten en herstellen.
Eigen partities daarna aanmaken.
OS daarop zetten die alle updates binnen kan halen:D
Alle drivers van je laptop downloaden en op een veilige partitie zetten.
Daarna een image maken en op een veilige partitie zetten.
Deze laptop is nu "crashproof":thumb:

Die OEM "dingesen" kan ik missen als kiespijn:cool:

Ben benieuwd wat jij gaat doen:p
 
ik kom dan in dat menuutje voor veilige modus, en daar staat niks bij... weet jij toevallig wat er precies in jou bootrecords staat?

start> uitvoeren> msconfig> enter> boot.ini, zou je de tekst die daar staat willen kopieeren? ga ik dat is proberen..
 
ik kom dan in dat menuutje voor veilige modus, en daar staat niks bij... weet jij toevallig wat er precies in jou bootrecords staat?

start> uitvoeren> msconfig> enter> boot.ini, zou je de tekst die daar staat willen kopieeren? ga ik dat is proberen..

hou je de f11 knop in vanaf het opstarten...?

aanzetten en meteen inhouden zou moeten werken:shocked:
 
neej werkt niet, halverwege begint ie keihard te piepen en start ie gewoon windows op
 
ik heb de handleiding al doorgespit,maar kom er gewoon niet uit... want een smek computers zijn dat zeg... bij elkaar geraapt hoop afval..

iemand een idee hoe ik op een andere manier die backup partitie kan krijgen?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan