Packard Bell Netstore 3500

Status
Niet open voor verdere reacties.
Lid geworden
14 feb 2010
Ik had nog een Packard Bell Netstore 3500 Netwerkschijf liggen en heb deze maar eens aangesloten. Werkt perfect, alleen ik heb een probleempje met de bijgeleverde software.
Hiermee is een backup en synchronisatie mogelijk ( volgens de software )
Voer ik een synchronisatie uit, dat start deze wel, maar krijg ik even later de melding dat de synchronisatie niet gelukt is en naar het rapport kan kijken.
Via de verkenner, bestanden en mappen slepen, kopieren en verwijderen lukt allemaal wel. Ook de online FTP mogelijkheden werken goed.

In het Packard Bell programma staat wel : Gebruikt apparaat Niet aangesloten.
Ik zie deze netwerkschijf wel staan in het programma

Mijn vraag: Wat zou hier fout kunnen gaan ?

Laatst bewerkt:
NetStore Configuration Utility

Beste Netstore 3500 gebruiker. Zou je mij misschien kunnen helpen aan de NetStore Configuration Utility. Ondanks 5x bellen naar Packard Bell lukt het ze niet mij de uberhaubt software te sturen.

Alvast bedankt.

Groeten Kees

Oh, dat heb je niet nodig. Tik het lokale IP van de Packard Bell schijf in de browser en je ben in het configuratiescherm. ( dusbijvoorbeeld http://192.168.1.5 )
Je hebt hier geen software voor nodig.
Als je daar nog nooit geweest ben of als je daar nooit een wachtwoord hebt gewijzigd is dit admin en admin.

Mijn probleem is dat de Netstore als NAS (ethernet) IP adressen uitgeeft richting mijn Thompson Experia box. De laatste verbreekt dan de verbinding met internet. Tevens ontstaan er vaak conflicten met de Netstore waardoor deze geen IP adres krijgt vanuit de experiabox. (Is de conclusie van KPN) Deze kan ik dan ook niet configureren via het IP adres in mijn browser.
Om de DHCP uit te schakelen zou ik de Utility moeten gebruiken. Het bestand op de bijgeleverde CD werkt niet (geen geldig W32 bestand) en de Packard Bell helpdesk geeft vanaf 31/8 en 5x bellen niet thuis.
Vandaar mijn vraag via deze rubriek.

Toch is dit de enige weg. Je zal met de browser in het configuratiescherm moeten komen van de Netstore 3500.
Standaard geeft de Netstore geen IP adressen richting de router. Tenzij je dit een keer zelf veranderd hebt.
Kijk eens welk locaal IP hij krijgt van de router. Dit moet je in de router kunnen zien. Eventueel kan je in de router een vast IP adres instellen.
Als hij niet voor komt in de router, start de router dan eens opnieuw op, wacht enige en kijk daarna nog eens.
Zodra je hem ziet staan in de router, moet je dit lokale IP adres invullen in de browser met http://locaal IP adres. Nu vraag hij om de inlog. Als je dit nooit veranderd hebt is de gebruikersnaam en wachtwoord admin en admin. Je zou nu in het configuratiescherm van de 3500 moeten komen.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan