Packard Bell ombouwen

Status
Niet open voor verdere reacties.

knarfje

Gebruiker
Lid geworden
12 mrt 2001
Berichten
817
Hallo.

Is het mogelijk om een Packard Bell pc die door de fabriek zo geleverd is
met alles erop en eraan met o.a. windows ME, om die te formateren en dan
bijv. windows XP erop te zetten?
Ik hoor/lees weleens dat packard bell dat aardig afgeschermd heeft en dat je
dan kan wachten op moeilijkheden?
Is het aan teraden of juist niet??

Groetjes....
 
Voor zover ik weet krijg je de meeste problemen met de drivers voor apparaat onderdelen die specifiek voor PB zijn. Verder (qua proramma's enzo) moet het geen probleem zijn.

succes:)
 
Het is zelfs geen enkel probleem, als je eerst even kijkt of de drivers beschikbaar zijn.

Ga naar www.packardbell.nl, zoek je systeem op en kijk of er ook xp-drivers zijn. Je kan ook de gok gewoon nemen en pas achteraf drivers downloaden, maar zorg in ieder geval dat je een werkende driver voor je modem/ethernetkaart hebt zodat je ook daadwerkelijk de nieuwe drivers kan downloaden! ;)
 
Geplaatst door STennuZZ

maar zorg in ieder geval dat je een werkende driver voor je modem/ethernetkaart hebt zodat je ook daadwerkelijk de nieuwe drivers kan downloaden! ;)

En natuurlijk nog vragen kan stellen op helpmij :D
 
jouw grootste probleem gaat mogelijk zitten in de door PB gemodificeerde onderdelen.

Voorbeeld: PB ZOU met toestemming (onder licentie) van Nvidia kleine modificaties hebben kunnen verricht aan de videokaart en / of de software daarvan. Eenzelfde verhaal ZOU kunnen gelden voor andere hardware.

Als XP niet de door de fabrikanten aangebracht modificaties middels de buildin drivers ondersteunt, ben je in de "aap" gelogeerd, want je bent dan afhankelijk van een driver update van PB. Als die hebben besloten dat DAT stukje hardware niet wordt ondersteund voor XP heb je een probleem.

Advies: leen een XP cd van een kennis, installeer hem en gebruik de 30 dagen termijn om te kijken of je machine goed werkt / blijft werken, dan wel of je aan drivers kunt komen om het ding goed te laten werken. Koop vervolgens zelf XP.

O ja, maak niet de fout door per ongeluk de versie te "activeren". Dat zal de eigenaar van de cd vast niet leuk vinden. (Als activeren al zou lukken i.v.m. een totaal ander systeem........)
 
Laatst bewerkt:
Is het ook mogelijk om XP als tweede besuringssyteem te installeren??

En dus zo ook de PB (ME) in dit geval werkend te laten?
 
ALS jij handig bent met formatteren en installeren dan is een klein "probeerseltje" geen enkel probleem. Wil de machine niet werken na de installatie van XP dan ga je terug naar de oorspronkelijke situatie.

Ook als je niet zo ervaren bent met installeren van Windows kun je het gokje wel wagen, want als je maar met een andere machine toegang hebt tot de Helpmij, "praten" wij je wel naar een hernieuwde format / installatie van de "oude" Windows versie toe.................
 
Jouw laatste vraag :

Ja, dat kan, dan krijg je een zogenaamde "dualboot", m.a.w. het systeem vraagt tijdens de opstart welke Windows gestart moet worden.

Je schijf moet daartoe wel minimaal 2 paritities hebben.
 
packerd bell ombouwen!!!

tis geen prbleem met packerd bell.
C schijf formateren en xp met opstart discette's en cd instaleren.
 
BIOS

Heel vaak moet je bij een PB eerst de Bios upgraden, voordat je XP erop zet. Anders werken de USB poorten niet en doet het toetsenbord het niet.
Kijk maar wat voor type moederbord je hebt en of er dan een upgrade is voor je Bios.
Succes.
 
Re: BIOS

Geplaatst door wajang
Heel vaak moet je bij een PB eerst de Bios upgraden, voordat je XP erop zet. Anders werken de USB poorten niet en doet het toetsenbord het niet.
Kijk maar wat voor type moederbord je hebt en of er dan een upgrade is voor je Bios.
Succes.

Precies en dat had een maat van mij dus met zijn Packard Bell van 1,5jaar oud. Nu heeft ie een nieuwe BIOS-update maar XP wil nog niet. (ivm USB-muis+toetsenbord)
 
Precies en dat had een maat van mij dus met zijn Packard Bell van 1,5jaar oud. Nu heeft ie een nieuwe BIOS-update maar XP wil nog niet. (ivm USB-muis+toetsenbord)

En heeft die maat van jouw eerst zijn BIOS geupdated en toen XP erop gezet of andersom?
 
Geplaatst door wajang


En heeft die maat van jouw eerst zijn BIOS geupdated en toen XP erop gezet of andersom?

Hij had eerst dus geprobeerd XP erop te zetten. Dat wou niet. Even later kreeg ie problemen met zijn HD (werd niet altijd herkend), toen heeft ie gebeld naar de helpdesk en zijn er monteurs langsgeweest die een nieuwe HD inbouwden. Nog geen dag later weer hetzelfde probleem, dus mijn maat weer bellen. Vervolgens zijn er weer monteurs langs geweest en hadden toen de pc meegenomen voor een BIOS-update. Even later kreeg ie zijn pc dus weer terug met een nieuwe BIOS-versie en een goed werkende HD, dus wou hij meteen XP erop zetten, maar dat wou dus zelfs na die BIOS-update nog niet.
 
Heb ook XP op PB geïnstalleerd. Beschik over PB toestenbord ps2/uitgebreid. Na installatie werkten de multimediatoetsen niet meer. Heb contact met PB genomen en kreeg de leuke mededeling dat hiervoor geen driver beschikbaar is. Leuk is anders

Grt
 
Knarfje, wat Lucflits in zijn posting beschreef is ongeveer wat ik bedoelde in mijn posting van 17.19 uur.
 
Het beste lijkt het mij dus om het zonder enig risico te doen om XP als tweede besturings systeem erbij te zetten.

Een partitie erbij maken met Partition Manager en XP installeren en dan kijken hoever de machine komt!!
Of heb ik het mis??
Hoe verwijder ik dan XP weer als het niet bevalt/lukt? , gewoon met format d(afhankelijk partitie) en ben ik dan ook weer van de dual boot af?

Pfft what a questions
 
Geplaatst door lucflits
Heb ook XP op PB geïnstalleerd. Beschik over PB toestenbord ps2/uitgebreid. Na installatie werkten de multimediatoetsen niet meer.

Exact hetzelfde "probleem" hier bij mij. Kan echter best leven zonder die toetsen.:confused:
 
Da's dus één van de reden dat ik nooit een merk-pc koop. Vaak alleen maar gesodemieter als je even van het ''brave weggetje'' af wilt van de fabrikant, zoals bijv. het installeren van XP ipv ME. Nee, dat mag natuurlijk niet, dus bedenken de fabrikanten van de meeste merk-pc's een eigen systeem, zodat de pc vaak alleen goed werkt, wanneer er eigen drivers worden geinstalleerd, heteigen besturingssyteem dat wordt meegeleverd en wel goed kan worden geinstalleerd etc etc. Om ziek van te worden.

Nee, wat dat betreft is de beste keus, dat vind ik dan, een eigengebouwde pc. Dan weet je zeker dat alles goed werkt, omdat jij het tenslotte zelf (of hebt laten bouwen) hebt gebouwd. (ik bouw, jij bouwt, wij bouwen :rolleyes: )
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan