Packard Bell ombouwen?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jabuzero

Gebruiker
Lid geworden
8 okt 2000
Hoi,

Is een pc van Packard Bell zo om te bouwen dat deze gelijk is aan een kloon, zodat je niet meer afhankelijk bent van PB hardware en recovery cd's e.d.
Zo ja, hoe gaat dit in z'n werk?

THX..............

Formatteren en er gewoon een besturingssysteem opzetten. Je hoeft dan niet de cd rom van Packard Bell te gebruiken.

Als het zo simpel was had ik de vraag niet geplaatst. ;)

Als ik b.v. de harde schijf anders indeel d.m.v. partities, dan vraagt het systeem op een gegeven moment om de herstel cd, en wordt alles weer netjes teruggebouwd naar de originele configuratie.

Daar wil ik dus vanaf..................

ik heb mijn pb ook verandert hij draait nu met xp pro en zonder pb troep.

Het is mogelijk. Ik heb het ca 3 jaar geleden ook bij iemand gedaan.

Heb zowieso fdisk gebruikt. Weet alleen niet meer of je in het bios iets uit moest schakelen.

Ik heb het met de computer van mijn vriendin gedaan.
Gewoon een opstartdiskette gebruikt, geformatteerd en er een nieuw besturingssysteem opgezet

Je moet inderdaad eerst met fdisk (o.i.d.) alle partities verwijderen en nieuwe aanmaken, anders zal het niet werken. Daarna kan je gewoon ieder besturingssysteem er op zetten die je wilt. Kijk van te voren wel even welke hardware er inzit zodat je daar bij de diverse fabrikanten drivers voor op kan halen.
Bij de meeste PB moederbord is het ook mogelijk om de bios te flashen met een moederbord fabrikant bios zodat je ook het PB logo tijdens het opstarten kwijt bent.
Niks moeilijks aan.

Nou dan ga ik het toch nog maar eens proberen.

Bedankt, en jullie horen het nog.................

Het heeft even geduurd, maar hier ben ik weer.

Het flashen van de bios is gelukt, ben nu het packard bell logo kwijt.
Ook het installeren van winxp verliep vlekkeloos.

Maar het volgende probleem dient zich alweer aan n.l. ik moet de computer nu met de aan/uit knop uitzetten nadat ik windows afgesloten heb.
Ik krijg nu de melding, "u kunt de computer nu uitschakelen", terwijl dit voorheen met win98se niet zo was.

APM in de bios staat op "enabled" maar in energiebeheer heb ik geen tabblad APM.
Ook als ik in apparatenbeheer "verborgen apparaten weergeven" aanvink staat er ook geen "APM/NT Legacy Node".

Na een zoektocht op het forum ben ik er nog steeds niet uit,.....................iemand?

greetzz,

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan