Packard Bell upgraden?

Status
Niet open voor verdere reacties.

Seabert

Gebruiker
Lid geworden
5 nov 2003
Ik ben van plan om een nieuw mobo in me Packard Bell te doen maar ik heb gehoord dat Packard Bell zich daarvoor niet (goed)voor leent ik heb een model uit 1998 PII 400Mhz model Platinum. Het is een normale tower. Weet iemand misschien of je bij dit model makkelijk een ander mobo kunt zetten?

Ik heb ook nog gehoord dat er een verborgen partitie op de harde schijf kan staan zodat je geen ander versie van windows (dan die meegeleverd is) kan instaleren.

Alvast bedankt

mobo zou ik niet weten, van die partitie, zelfs als dat waar is, dan gebruik je toch een partitiemanager om hem bijv. te verwijderen?
Heb zelf twee PB's, en op geen van beide zoiets aangetroffen en het oorspronkelijke besturingssysteem is er reeds af.

Bedankt piepoeh
maar het belangrijkste is of ik er een ander mobo in kan doen. Iemand?

Ik denk dat je weinig met je casing te maken hebt.
Waneer je je pc gaat upgraden(mobo, processer etc), zal je ook een andere (zwaardere) voeding nodig hebben.
In dit geval dus een andere casing.

Wat betreft het installeren van je pc, zal je geen gebruik meer kunnen maken van je smartrestore.

Zoals ze het bij PB noemen is je HD getattoeerd.
MAW , op je harde schijf staat weggeschreven wat voor hardware erin zit.

Aangezien je je ardware nu veranderd, zal je smartresoren niet meer werken.

Greetz Patrick

Laatst bewerkt:
Geplaatst door patrickt
Ik denk dat je weinig met je casing te maken hebt.
Waneer je je pc gaat upgraden(mobo, processer etc), zal je ook een andere (zwaardere) voeding nodig hebben.
In dit geval dus een andere casing.

Wat betreft het installeren van je pc, zal je geen gebruik meer kunnen maken van je smartrestore.

Zoals ze het bij PB noemen is je HD getattoeerd.
MAW , op je harde schijf staat weggeschreven wat voor hardware erin zit.

Aangezien je je ardware nu veranderd, zal je smartresoren niet meer werken.

Greetz Patrick

Of er een andere voeding in moet ligt helemaal aan wat er nu inzit (vermogen) als die b.v. al 300/350 Watt is kan die rustig blijven zitten.

Er is niet op de harde schijf weggeschreven wat er voor een hardware inzit. Het komt bij PB voor dat er inderdaad een hiddenpartitie opzit waar je besturingssysteem en drivers op weggeschreven zijn (als restore) Alles zal dus gewoon werken.

PB gebruikt heel vaak MSI moederborden ensoms Gigabyte, 'gewone' moederborden dus.

Ik heb al diverse malen PB's van een nieuw moederbord voorzien en dat verliep allemaal probleemloos, zelfs andersom, dus een PB moederbord in een 'gewone' pc gaat prima. Ik zou dus zeggen, gewoon doen.

Laatst bewerkt:
Geplaatst door maestro12

Of er een andere voeding in moet ligt helemaal aan wat er nu inzit (vermogen) als die b.v. al 300/350 Watt is kan die rustig blijven zitten.

Er is niet op de harde schijf weggeschreven wat er voor een hardware inzit.

Dan zal ik wel gek zijn. :-)
Ik kreeg na een crash een nieuwe HD voor garantie.
De monteur van PB kwam deze bij mij thuis installeren.

En heb er zelf op staan kijken dat hij de HD tattoeeerde met de gegevens van alle hardware.

Wanneer je smartrestore uitvoert, en je hardware wijkt af van de originele, werkt smartrestore NIET.

Wat de verborgen partitie betreft, eerst kregen alle PB bezitters de smartrestore cd's bij hun nieuwe pc bijgeleverd.

Dit werd op een gegeven ogenblik niet meer gedaan.

De benodigde software stond op een aparte partitie, waarmee je middels een snelkoppeling op je bureaublad de smartrestore cd's zelf moest branden.

Eenmaal dit gedaan verdween de partitie vanzelf.

Dat het smartrestoren niet meer werkt ok, maar dat heeft ook weinig zin als je er een ander moederbord inzet. Maar alle hardware, ook de harddisk, werkt gewoon in andere pc's (of op een ander moederbord in dezelfde kast).
Je kan gewoon een ander moederbord inbouwen (mits dezelfde afmeting, full size ATX, half size ATX, mini ATX, micro ATX) en alle hardware die vanaf het PB moederbord overzet op het nieuwe kan gewoon werken, als je natuurlijk wel eerst zorgt voor de goede drivers want die zal je nu 'los' moeten installeren.

Waar Seabert rekening mee moet houden, dat je met fdisk alle partities moet verwijderen en nieuwe aan moet maken.

Met smartrestore kan je verschillende keuzes maken.
Je kan alleen windows installeren.
Heel het systeem opnieuw installeren(inclusief drivers en software)
De drivers apart installeren.
En de bijgeleverde software apart installeren/repareren.

Welke van de 4 nog evt. zou werken weet ik niet, maar ik denk dat je beter voor de keuze moet gaan om heel het smartrestore gebeuren te vergeten

Videokaart en geluidskaart zullen ook wel onboard zitten.

En wat de voeding betreft, ik heb een PIII 600 mhz, en de voeding die daar inzit, is 135 Watt.

Wanneer ze bij PB ook maar een tientje kunnen bezuinigen op de hardware zullen ze het niet laten.

Op mijn mobo zit zelfs geen AGP slot. :-(

Greetz Patrick

Bedankt maestro12 en patrickt voor de info nu kan ik verder zoeken naar een 2de hands mobo (ik heb niet zo heel veel geld) Weet misschien imand van jullie nog een mobo (liefst met processor) te vinden op internet of thuis;)

Bedankt, Seabert

Ik weet niet wat je te besteden hebt, maar kijk eerst wel of je geluidskaart/videokaart onboard zijn. (vaak het geval bij Packard Hell)
Is dit zo, dan zal je deze ook nieuw moeten aanschaffen.

En let wel, je pc is net zo snel als het langzaamste component in je pc.

Dus, of je bouwt een nieuw systeem, of je bent tevreden met wat je hebt.

Greetz Patrick

bedankt voor de tips ik ga zoeken mischien kom ik jullie weer tegen als ik weer vragen heb

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan