packard bell wil niet starten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

hecosys

Gebruiker
Lid geworden
9 aug 2002
k heb een computer gekregen van packard bell.
Op de computer stond windows ME.
De computer deed het niet zo snel daarom heb ik de computer geformateerd. Na het formateren heb ik windows xp pro geinstalleerd. Ma nu wilt de computer niet meer opstarten. Ik heb de hd aan een andere computer aangesloten en ver gegaan met het installeren van spellen enz.

Nu is mij vraag kan het wel xp installeren zomaar op een packard bell computer.
Heb ik geen drivers voor nodig.?????
Ik heb geen cds dr bijgekregen wel een certificate of authenticity.

of kan ik de divers downloaden van internet.???
alvast bedankt.

gr. niek

Geplaatst door hecosys
k heb een computer gekregen van packard bell.

sinds wanneer geeft Packard Bell Computers weg? :)

Vaak heb je voor een PB de originele installatie CD nodig van Packard Bell.

Gebruik even de zoekfuntie, volgens mij is deze vraag vaker aan de orde geweest. Ik zal ook even voor je speuren.

grtz Guido

Het vervelende van Packard Bell is, dat hun systeem niet zonder meer compatible is met XP. Je zult naar de site van PB moeten gaan en daar even kijken en eventueel de drivers downloaden. Lukt dit niet, dan moet je ME opnieuw installeren met je Smart Restore schijf en kijken of je met behoud van allerlei instellingen, XP er overheen kunt zetten. Dat heb ik destijds gedaan met ME over 98 heen.

Geplaatst door globe

Vaak heb je voor een PB de originele installatie CD nodig van Packard Bell.

grtz Guido

Alle PB's (en trouwens ook alle andere A-merken) kunnen prima draaien zonder het orginele (recover cd) besturingssysteem.
Zeker een PB moet dit kunnen want die maakt geen gebruikt van eiegen ontwikkelde (veranderde) hardware. Je zal eerst wel uit moeten zoeken welke componenten er in de pc zitten (merk en type) voor de eventueel benodigde drivers.

@ hecosys
Dus over welke PB (type) heb je het en krijg je nog een foutmelding of start de pc helemaal niet op?

ik heb vroeger toch echt veel gedoe gehad met een PB toen ik van 98 naar Me wilde gaan. Misschien de modernere PB's wel, maar vroeger had je zeker wel een originele cd nodig hoor.

de computer staat aan maar dr gebeurt niks.

normaal moet dr packard bell in beeld komen.
maar omdat ik de HD heb Format. gebeurt dat niet.

Gebruik de originele opstartdiskette van Packard Bell en start op met cdrom ondersteuning. Dan moet je de CD rom van PB in je speler doen en opnieuw installeren.
Dus voordat je de PC aanzet doe je de diskette al in je A station.

ma ik zie helemaal niks verschijnen het beeldscherm blijf gewoon zwart
.
ma op een andere computer kan ik wel in de HD komen. maar ik heb de cd niet bijgekrgen van de mensen.
die hadden ze niet meer
wat moet ik nu doen.
ik heb wel de code nog van echtheid.
kan ik het ergens downloaden de org. cd.

gr. niek
alvast bedankt

Ik heb geen cds dr bijgekregen wel een certificate of authenticity

Dus ben ik bang dat hecosys bij PB de Master CD's moet gaan kopen....
Je kunt ze via de helpdesk van PB bestellen, kost (geloof ik) +/- €40,-
De opstartdiskette kun je op het forum van PB (Klik) navragen. Zet je vraag neer compleet met serienummer (staat achter op de pc kast, begint met S/N) , dan kan één van de moderators je helpen.

Wat je ook kunt proberen is een windows 98 diskette van iemand te lenen. Stop die in de speler en start op. Kijk dan wat hij doet.

Als er geen PB scherm komt zit er waarschijnlijk iets fout in de hardware of in bios instellingen.
Probeer tijdens het starten eens op 'del' te drukken om zodoende in de bios te komen, misschien kan je daar iets vinden.

En nogmaals over welke PB heb je het (de specificaties dus)

ik heb alleen de systeemkast meegenomen.
en heb het aan andere beeldscherm aangesloten en andere muis. enz. maakt dat wat uit voor packard bell.

ma dr gebeurt gewoon helemaal niks. het beeld bijft zwart. de hd start ook niet op. als je alleen de stroomkabel dr in laat zitten hoor je de hd wel. ma met de data kabel dr aan niet.???

wie weet wat ik nu moet doen.????

alvast bedankt.

gr. niek

Het scherm van Packard Hell komt vanuit je Bios.
Bij een Packard Bell kom je in het Bios door tijdens het opstarten op F2 te drukken.
Dit moet je doen terwijl je het bootscherm van packard bell tezien krijgt. Dit scherm van Packard Bell kun je overigens in je BIOS disablelen.

Zit je monitor goed aangesloten?
Misschien zitten er wel twee videokaarten in(eentje onboard, en eentje in een slot).

Wanneer ze in de bios de onboard kaart hebben uitgeschakeld, en jij sluit je monitor op deze aan, krijg je inderdaad geen beeld.

De voeding van je monitor goed aangesloten?

Dubbele aansluiting op de voeding van je pc.

Greetz Patrick

Het zou goed kunnen dat er wat hardware los is geraakt tijdens het aansluiten of transport, dus druk alle kabels en kaarten (zeker de videokaart en geheugen) eens goed aan en controleer ook op de juiste mannier van aansluiten.

En voor de derde maal WELKE PB IS HET?????
Geef zoveel mogelijk gegevens!!!!!

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan