packard bell ziet geen wifi en geen kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.
Bedankt voor je snelle hulp ik ga t proberen en als t niet lukt stop ik en breng hem van de week weg thanks tot zo ver

Ok, laten we de relevante informatie even in 1 posting samenvatten:
a. Het gaat om een Packard Bell TE11HR, maar ik vermoed sterk dat het (eigenlijk) om een EN TE11HC gaat.
b. De wifi adapter is een Qualcomm Atheros AR5B125 Wireless Network Adapter
c. Er staat Windows 8.1 64-bit op de computer/laptop

Onafhankelijk of a. nu klopt of niet, hier zijn (relatief recente) drivers te downloaden die PB beschikbaar stelt en niet eens (ernstig) verouderd zijn.

Ik ben benieuwd wat er gebeurt als je de gelinkte driver download, uitpakt en daarna, in de submap WLAN_Atheros_10.0.0.263_W81x64\Install_CD , setup.exe start.

M.b.t. bedraad Internet, je zou kunnen kijken of deze driver en hetzelfde verhaal, maar dan setup.exe starten in de LAN_Broadcom_15.0.1.0_W7x86x64\x64 submap.

Als dit allemaal niets oplevert, Apparaatbeheer starten (= devmgmt.msc ), alle netwerkadapters verwijderen die onder Netwerkadapters staan (niet het vinkje zetten dat ook de driver verwijderd moet worden) en daarna de pc/laptop herstarten. Alles zou weer terug geïnstalleerd moeten worden, dan, en hopelijk werkt Internet dan wel (hetzij bedraad, hetzij draadloos of (idealiter) beiden).

Tijs.

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan