Packard bell Zwart scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

kayvp

Gebruiker
Lid geworden
3 jul 2013
Mijn Packard bell laptop ( EN LK13BZ ) Heb ik nieuwe windows 7 opgezet maar de internet deed het niet ook niet met kabel.
Windows gaf aan dat er geen drivers waren maar ik heb deze wel geinstalleerd.
Ik heb ergens gehoort dat misschien aan bios kon liggen en op de Packard bell site kon ik die ook downloaden heb dit dus ook gedaan.
Daarna kreeg ik zwart scherm en doet hij niks meer als ik hem opstart hoor ik wel dat windows opstart maar scherm blijft zwart krijg ook geen bios te zien.

Hoi,
Bios-update is een laatste optie en meestal niet nodig, daarbij kan van alles fout gaan tijdens de flash zeker als je de verkeerde versie hebt.

Vertel wat je precies gedaan hebt tijdens de bios-update en welke bitsversie (32- of 64 bits) van Win 7 je geïnstalleerd hebt.
Origineel moet je laptop een 64 bitsversie hebben.
http://www.packardbell.nl/pb/nl/NL/content/download
Zoek anders op serienummer zodat je zeker weet dat je de juiste drivers krijgt.
Packard Bell.jpg

Laatst bewerkt:
Mogelijk dat die biosupdate nog niet is gedaan? Of deze is wel voltooid en nog (tot op zekere hoogte?) gelukt ook. TS hoort Windows opstarten (het startdeuntje neem ik aan)?

Beantwoord vooral ook zo nauwkeurig mogelijk de hierboven door Mik Zjegger gestelde vraag.

Probeer ook het volgende : zet de laptop uit, zet 'm weer aan en druk (onmiddellijk en herhaaldelijk 2x per seconde en dat een keer of 8 achter elkaar) op de F8 toets. Windows zou nu in de veilige modus moeten kunnen starten.

Als dit is gelukt ga dan naar het configuratiescherm, apparaatbeheer en vertel ons wat je daar allemaal (voor fouten) ziet. Als we het beeldprobleem kunnen oplossen en je zou Windows weer normaal kunnen starten, dan is het raadzaam om de gedownloade drivers (zie bericht hierboven) te gaan installeren.

Laatst bewerkt:
Ik heb er een windows 7 64 bits opgezet. Gewoon programma van bios-update gestart en kon ik verder klikken zodat hij ging update dit ook gedaan en toen 10 sec later zwart scherm. toen ongeveer 5 min gewacht en toen laptop uit en aangezet.
Heb ook de juiste drivers gebruikt maar deze deden het niet. De F8 toets doet niks blijft gewoon zwart scherm.

Dan is het biosupdaten dus kennelijk toch niet helemaal goed gegaan. Vreemd trouwens dat je wél kunt horen dat Windows is / wordt gestart, want dat betekent eigenlijk dat het bios vrij redelijk zijn werk doet. Heb jij een onboard videokaart of zit er een losse videokaart in de machine?

Ik zou geen idee hebben zou ik dit ergens kunnen zien / opzoeken?

Ik kan het niet vinden op de site ik vind niet eens de laptop zelf...

Ik vind 'm in Google vele malen, Klik alleen welke is het precies? Weet je dat niet, dan zal je even op het typeplaatje of in de documentatie die je ooit hebt gekregen, moeten kijken.

Enne, lees jij alle berichten goed door? Kijk eens naar het plaatje dat Mik Zjegger in bericht 2 bijvoegde.............

Laatst bewerkt:
Er staat aparte chip en wat bedoelt u precies met het plaatje? Hier kan ik alleen de drivers vinden maar niks over de laptop zelf.

Ja, maar dan zal er mogelijk 'ergens' op hun site, mogelijk bij 'previous models' iets te vinden zijn.
Met aparte chip lijkt het erop alsof er een 'losse' videokaart inzit.

Kijk hier even en ik hoop dat je de machine hiermee aan de praat kunt krijgen.

Als zelfs een Hiren's boot CD het scherm zwart laat, dan ben ik bang dat ik het ook even niet meer weet. Het blijft sowieso 'vreemd' dat je Windows hoort opstarten, dat zou betekenen dat een groot deel van het gehele proces in orde is.

Zou wel een ongelofelijk toeval zijn dat het scherm of de videokaart kapot zijn gegaan. Je zou natuurlijk even een externe monitor aan kun koppelen (voor zover de laptop daarvoor een HDMI / VGA aansluiting heeft)

Toch nog even voor alle zekerheid:

Je zegt dat je Windows "hoort" opstarten.

Wat hoor je precies???

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan