Packard Bell

Status
Niet open voor verdere reacties.

vmarwijk

Gebruiker
Lid geworden
1 sep 2001
Help alsjeblieft
Mijn man heeft een packard bell computer
Nu wil ik hem opnieuw installeren maar hij start niet met de cd rom op en aangezien dat zijn a diskette blokeerd ( ik krijg er geen a diskette in ) wil ik hem met de cd installeren. als ik dat doe gaat hij gewoon opstarten dus niet met de cd nu weet ik dat ik het moet veranderen in de bios maar weet niet hoe. weet iemand een nederlandse site met duidelijke informatie of kan iemand anders me misschien helpen ????
vriendelijke groetjes

Tijdens opstart pc F2 indrukken. Dan ben je in de bios.
Vervolgens ga met de behulp van de pijltoetsen naar advanced. Als het goed is zie je daar staan:

*1st boot Device.
*2st boot Device.
*3st boot Device.

In 1st boot Device Floppy veranderen in CDrom. bevestig dit door F10 in te drukken>enter.
Vervolgens start pc op met cdrom als 1st boot.
Doe vervolgens je CD in lade CD-rom en de rest volgt van zelf. Na installatie kan je 1st boot Device weer terug zetten in de oude staat, als je dit wilt natuurlijk.

Laatst bewerkt:
Is die CD een zogenaamde Recovery Disk, of gaat het om een gewone, originele Windows-CD?

Groetjes,
Bennie

parckars Bell

Hallo
de eerste ik heb gedaan wat je had geschreven ik heb hem nu in bios staan als cd maar het helpt niet en de tweede ja het zijn Master cd roms 3 in totaal

Als je M.E opnieuw wilt installeren zal je toch die hersteldiskette moeten gebruiken in eerste instantie. Waarom krijg die diskette er dan niet in? Is de diskette beschadigt of is het diskette-station stuk? Controleer dit.

als ik de diskette er in wil doen is het net of er iets is wat hem tehen houd en door drukken durf ik niet goed

Als ik een diskette in mijn diskettedrive doe, moet ik ook licht doordrukken. Er zit namelijk een veertje dat dat tegenhoudt (ongeveer een halve centimeter van de diskette steek er nog uit). (Kan je ook voelen). Of is dat niet het geval?

Groetjes,
Bennie

Zit er soms een voorwerp in?
Op je Hersteldiskette staat een pijl op, dat is de voorkant en tevens bovenkant.

Laatst bewerkt:
nee hij gaat er voor 1/3 in het eerste veertje daar kom ik doorheen maar dan zit er schinbaar iets waar ik niet door heen kom

Het lijkt dat er iets verbogen is, in de diskettedrive. Met een beetje geluk kan je met een zaklampje zien, of er iets in- danwel voorzit. Anders vrees ik dat die zal moeten worden vervangen.... Het zal je geen rib uit je lijf kosten.:)

Groetjes,
Bennie

Hallo Lei en Bennie
Ik wil jullie hartelijk danken voor de tijd die jullie er in gestoken hebben om ons te helpen
We hebben het voor elkaar er was een pinnetje om gebogen en die hebben we recht gebogen hiep hiep ****a Bedankt voor de tip
Trudy en Hans van Marwijk

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan