Packard Bell

Status
Niet open voor verdere reacties.

Harry Snor

Giga Honourable Senior Member †
Lid geworden
1 mrt 2004
Berichten
12.410
Hallo allemaal,

Vanmiddag was ik bij een buurman die een PB-PC heeft. Het ding zat onder de ad/spyware, o.a. de bekende CoolWebSearch. Spybot vond meer dan 200 stuks ellende, waarvan een aantal dus niet kon worden verwijderd.
Het lijkt me het beste om te formatteren en XP opnieuw te installeren, maar....men kan geen recovery-CD meer vinden.
Weet iemand of die te bestellen is bij Packard, of kan ik er gewoon een XP versie opzetten ? Hoe werkt dat dan met de drivers ?
Ik heb vroeger al eens ellende met een Compaq gehad, vandaar de vraag.
Vast bedankt,
Harry.
 
Een PB computer heeft als het goed is SmartRestore, een PB programma, waarmee je zo'n beetje alle originele (!!) drivers en software kunt verwijderen en/of installeren vanaf de " ingebakken" verborgen partitie.

Is er ook geen zgn rode hersteldiskette bijgeleverd?

Dat je geen installatie-CD hebt kan kloppen; die kreeg ik ook niet bij mijn pc, maar mbv die herstelflop kan je die verborgen partitie ook benaderen en kan je ook formatteren etc. Die herstelflop kan je evt. ook zelf aanmaken via datzelfde SmartRestore progje dacht ik (zou ik even moeten nakijken, ik zit nu achter m'n andere pc)
 
Laatst bewerkt:
wij hebben zelf ook een PB gehad daar kon zondermeer xp prof. op en herkende zelf alle drivers en daarna op nog 2 pc`s gezet van PB en ook geen probleem . als het niet lukt zet dan eerst win.98 erop en dan xp
 
Laatst bewerkt:
Bij pb is vaak de xp-software ergens op de pc zelf te vinden.

Trouwens wel omslachting om gelijk een herinstallatie te doen. Heb weleens 1550 adaware's etc weggehaald bij iemand en die liep daarna weer als een zonnetje:D

Plaats anders even een hijackthis-logje op aso , zei kunnen heel goed zien of de pc nu "schoon"is...
 
PB

Allemaal vast bedankt voor de adviezen.
Ik ga er morgen aan beginnen en zal eerst proberen met Hitmanpro te scannen en daarna even een HijackThis log plaatsen op aso. Ik ben toch wat huiverig voor die OEM-PC's om zonder meer te gaan formatteren. Ik hou jullie op de hoogte.
Harry'
 
Je weet maar nooit wat de toekomst brengt, dus een bezoekje bij PB forumhelp kan geen kwaad.
Krijg je alle info over de CD's en wat je zeker niet moet doen.
 
PB

Hallo,
Nou ik ben dus met dat ding begonnen. Ik kan wel in het bios komen maar zie nergens waar ik de boot-volgorde kan veranderen. PC wil nu niet opstarten van floppy en/of CD.
Juno bedankt voor de tip over dat forum , ik ga nu even kijken of ik daar wat wijzer word.
Maar nogmaals: hoe start ik op van eeb floppy?
Graag een snel antwoord, want ik kom niet verder.
In dank,
Harry.
 
Re: PB

Geplaatst door Harry Snor
Ik kan wel in het bios komen maar zie nergens waar ik de boot-volgorde kan veranderen. PC wil nu niet opstarten van floppy en/of CD.
Maar nogmaals: hoe start ik op van eeb floppy?

Dat moet je toch echt in je bios kunnen vinden volgens mij.
 
PB

Hoi Peter,
Geloof me, ik ben niet echt onervaren. Ik kom in het bios via F2 en zoals meestal met die OEM-PC's is er niet veel in te stellen. Ik heb de rubrieken: "Main", "Advanced", Security" en "Exit". Maar nergens staat iets van 'bootsequency" o.i.d.
Dus.....?
Harry.
 
Als het een vrij nieuwe computer is dan kan je ook bij opstarten op F11 drukken,vandaar kom je in een menu waar je je computer kan herstellen naar de fabrieksinstellingen. Anders inderdaad opstarten met een hersteldiskette. Staat de Packard Bell software er nog op ?
Geef even je serienummer staat achter op de pc bij s/n........ hiermee kan je zien wat er allemaal in je pc zit, en een overzicht van je bios schermen.
 
PB

Hallo allemaal,
Dankzij jullie is het weer es gelukt.
Klepzeikers (Wat een naam!) de F11 tip was dus de oplossing!
Via die rode floppy liep het verder als een zonnetje.
Ben nu bezig de laatste update's te downloaden, maar dat gaat verder vanzelf.
Probleem opgelost en buurman heeeeeel blij.
Bedankt.
Harry.
 
Ey wat ik gebruik is hitmanpro. In dat prog zijn alle belangrijke prog is verwerkt zoals ad aware en spyboy en nog iets van 10 andere prog. Lees maar eens op www.hitmanpro.nl kan je het prog ook gratis downloade.
Mijn pc werkt nu een stuk sneller doordat prog:D
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan Onderaan