Packard Bell

Status
Niet open voor verdere reacties.

kromme

Gebruiker
Lid geworden
29 mei 2003
Berichten
347
Ik heb 3 weken geleden een Packard bell gekocht. Standaard zat daar Xp home op. Ik heb er zelf Xp pro opgezet. Dus......helpen ze me niet :) Ik krijg nu het bekende blauwe scherm "Unmounteble Boot Volume" maar ik kom met geen mogelijkheid in me Bios. Ik heb alle F toetsen al gebruikt van 1 tot 12 niets helpt. Ik kan dus niet het commando geven dat de Pc van Cd rom moet opstarten. Weet iemand soms een andere manier om mijn Pc weer aan de praat te krijgen?
Groetjes en bedankt vast
Ger
 
welke pacard bell is het
bij mij was vroeger "del"
 
Alvast een voorzetje...

Unmountable volume foutmelding XP

Deze foutmelding wil nog wel eens voorkomen als de boot.ini niet meer aanwezig is of beschadigd is.
Dit kun je proberen op te lossen op de volgende manier.

Start op met de CD van Windows XP en start de Recovery Console.
Geef nu de volgende 2 opdrachten gevolgd door Enter:
1. chkdsk /p (dan even wachten tot ie klaar is)
2. fixboot (bevestig dit met Y)
Type vervolgens Exit om de Recovery Console te verlaten en de PC zal opnieuw opstarten.

Is het daarmee nog niet opgelost probeer het dan met chkdsk /r of chkdsk /f. Deze manier duurt wel wat langer, maar zou het probleem op moeten lossen. Sluit de Recovery Console weer met Exit voor het opnieuw opstarten. Bron
 
Laatst bewerkt:
voor een packard is het F2 dacht ik.
F12 is voor een netwerk boot.
 
ik heb inderdaad alle commando's al uitgevoerd maar....direct na mijn Xp opstart scherm komt ie in het blauwe scherm. Het is onmogelijk om in mijn Bios te komen. del,esc en alle f toetsen al geprobeerd
Ger
 
het is dus onmogelijk om de Pc met de cdrom te laten opstarten en uit zichzelf doet hij het niet dus ik denk dat ik in mijn Bios moet zijn
Ger
 
Geplaatst door kromme
ik heb inderdaad alle commando's al uitgevoerd maar....direct na mijn Xp opstart scherm komt ie in het blauwe scherm. Het is onmogelijk om in mijn Bios te komen. del,esc en alle f toetsen al geprobeerd
Ger

Als jij het XP opstartscherm ziet dan ben je al te laat om in de bios te komen, je zal dus eerder moeten drukken.
 
Ja ik noemde dat ook als voor beeld. Als ik opstart krijg ik eerst het Packard Bell schermpje te zien en dan ben ik al aan het drukken. Maar na vele blaren op me vingers is het nog steds niet gelukt. Voorzover mij bekend heb ik nu alles geprobeerd dus wend ik me tot jullie. Misschien dat iemand een ander ideetje heeft om Xp er opnieuw op te zetten of wat dan ook. Het enige wat ik nu zie is Packard bell en windows Xp opstartschermen en dan het blauwe veld. Net slecht voor een pc die 3 weken oud is Hahaha
Hellup!!
Ger
 
Het schijnt dat als je f11 enkele seconden ingedrukt houdt je in de herstelconsole komt.
 
denk dat daar ook een probleem zit. De standaard Xp home heb ik vervangen door Xp pro. Dus......Packard helpt me ook niet omdat ik het besturingssysteem veranderd heb. Nu bedenk ik me dat ik (op aanraden van packard) een bios update heb gedaan. Kan ik die herstellen? en zo ja waar kan ik dat vinden? (moet ik eerst kunnen starten denk ik)
Ger
 
Opnieuw met ze bellen en aangeven dat ie het niet meer doet sinds de bios-update! Als je echt nergens meer in kunt, lijkt me dat er ook weinig te herstellen valt, maar goed, Packard zou meer moeten weten.
Suc6, joep
 
Een bios update?? En heb je daarna je bios gereset?? Want ook dat hoort erbij!!!
Overigens, Packard Bell hoort jou gewoon te helpen met hardware vragen, dus als jij vraagt hoe je in de bios moet komen, dienen ze daar gewoon een antwoord op te geven.
 
Was het maar zo makkelijk. Ze helpen me echt niet want ik heb de Pc veranderd. Dacht een oplossing te hebben en kocht een nieuwe harde schijf maar die kan ik niet fomatteren omdat ik nergens inkom dus ik kom nergens in denk dat ik hem op de schroothoop gooi
Ger
 
Geef het exacte type eens, het zou voor het eerst zijn dat je niet in een bios kan komen. Ik denk dat het hele probleem ligt in het feit dat de bios niet gereset is na de flash.
 
Ik heb inderdaad niet gereset. Het type is:
Packard Bell IMED5110/17
 
Bij packardbell pc`s is het F2 om in je bios te komen:)
 
Geplaatst door gekky29
Bij packardbell pc`s is het F2 om in je bios te komen:)

Nee hoor, niet altijd, dat ligt er maar aan welk moederbord ze gebruikt hebben.
 
Packardbell maakt gebruik van aan gepaste moederborden
in dit geval
Paros PDI (GA-85648 FXM2) Ver 0.1 µATX-moederbord
met een packardbell bios
heb zelf nog niet gehoord dat het anders dan F2 is
[edit]
bij pb kun je forceren om van cdrom op te starten door gelijk met opstarten op F8 te drukken
[/edit]
 
Laatst bewerkt:
Geplaatst door kromme
denk dat daar ook een probleem zit. De standaard Xp home heb ik vervangen door Xp pro. Dus......Packard helpt me ook niet omdat ik het besturingssysteem veranderd heb. Nu bedenk ik me dat ik (op aanraden van packard) een bios update heb gedaan. Kan ik die herstellen? en zo ja waar kan ik dat vinden? (moet ik eerst kunnen starten denk ik)
Ger
welke bios heb je gebruikt?

onderstaande is de laaste bios


http://support.packardbell.com/benl...emNr=6929850500&PibItemParent=PB13202556#show
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan