packard bell

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gewoon even contact opnemen met P.B. en aangeven dat de cd's die je hebt gebrand ( zogenaamd) het niet doen naar behoren en kijken of ze dan nog van het woord service gehoord hebben daar.:cool:

Geplaatst door SJJ
Gewoon even contact opnemen met P.B. en aangeven dat de cd's die je hebt gebrand ( zogenaamd) het niet doen naar behoren en kijken of ze dan nog van het woord service gehoord hebben daar.:cool:
Dit is nu ook precies de reden waarom die cds betaald moeten worden,eerlijkheid begint bij jezelf .
Wil niet zeggen dat ik een heilig boontje ben. Maar laten we wel wezen had de gebruiker gewoon eens in de gebruikershandleiding gelezen na aankoop dan had hij kunnen lezen dat alles keurig omschreven staat.
Pas als mensen problemen krijgen dan gaan ze denken van waarom heb ik eigenlijk geen windows cd.
Nog even over je probleem,je kan wel master cds gaan bestellen maar heeft dit nog nut.
Je computer doet niks meer zeg je, wat doet hij nog wel eigenlijk ?
Kan je nog in veilige modus enz enz
Of is hij echt helemaal dood

Wel eens van service gehoord nou het blijkt dat ze dat bij P.B. niet kennen, maar dat wist ik al uit eigen ervaring.
Als je apparaat leverd behoor je er alles bij te leveren en je niet verschuilen achter allerlei verkoop praatjes, als men de cd's er direct bij doet voorkom je zulke dingen als fabrikant.
Mooi betalen voor een besturings programma maar als er wat mee is mag je nog een keer dokken.

Als mensen gewoon de gebruikershandleiding lezen dan heb je deze problemen helemaal niet.Je weet toch precies wat je aanschaft als je een pc koopt. Om nu de fabrikant maar weer de schuld te geven vind ik persoonlijk een zwak argument.
Maar ik denk dat dit een eindeloze discussie zal worden SJJ .
:confused:

Geplaatst door klepzeikers

Maar ik denk dat dit een eindeloze discussie zal worden SJJ .
:confused:

Hoeft geen lange discussie te worden. Heb ervaring genoeg met Packard B(H)ell. En mijn mening: alle merknamen, hebben zo hun eigenzinnigheid, en dat stoort mij enorm. Als men bij komt aandraven met zoiets, dan stuur ik ze gewoon door naar de officiele verdeler/hersteller. Zo simpel is dat.

het kan ook anders :)

Ook ik had teveel problemen met mijn packard bell pc dat ik maar besloot om hem helemaal opnieuw te installeren. Uiteraard nog met de gedachte van windows 98 in me achterhoofd van alles geprobeerd. Ik heb geen cd roms en ook best weinig verstand van win xp. Ik heb dus even op internet verschillende forums bezocht en gekeken naar de oplossingen. De enige logische was klantenservice bellen en cds vragen. Ik heb nog een half jaar garantie dus ik heb gebeld. ongeveer 10 minuten in de wacht gestaan na allerlei nutteloze vragen te hebben beantwoord. EINDELIJK iemand aan de lijn. Ik uitleggen wat ik wil en heel simpel, een antwoord :D druk op F11 tijdens het opstarten en de herinstallatie word gestart. Nu schrijf ik dit bericht op een andere pc en wil net beginnen aan het herinstalleren, het kan dus wat voorbarig zijn maar tot zover gaat het goed :)

Laatst bewerkt:
Da's idd. handig om te lezen !

Laten we hopen dat deze optie niet te laat is gekomen...........

Optie F11 werkt alleen bij de recentere modellen van PB.
De vraagsteller van dit topic had nog een oud model. :confused:

Aha, wringt DAAR de schoen (geen XP cd hebben bij dit soort machines)!
Maar we hebben toch wel de licentie??
Dus home rommetje copieeren,
en installeren die pak hell bak

Groeten Ed

Ik denk niet dat dat gaat werken. Microsoft is de laatste 2 jaren zeer nauwkeurig geworden (beveiliging) en laat de op de CD gebrande versie "kijken" of deze "spoort" met de bijhorende licentie.

Ik zou mij natuurlijk kunnen vergissen en "niet geschoten is natuurlijk altijd mis".............

Laatst bewerkt:
Hoi

Ben dan wel benieuwd wat er gebeurd als je harde schijf
het begeeft na de garantie.
Moet je dan ook weer xp opnieuw gaan kopen.
Je bent tenslotte toch in de shop.

Groeten Ed

Hallo !

Weer een lekkere discussie over de Packard Bell.
MerkPC's hebben eigenaardigheden.
Die F11 werkt goed bij PC's van de laatste twee jaar.
Wil je dat niet: HDD in een andere PC hangen, ouderwets schoonvegen en formatteren.
Dan opstarten van een originele Windows-CD en installeren maar ! (Dus niet de Packard Hell-**** gebruiken).
Dan heb je gewoon weer een goeie machine, alleen werken dan de Packard-Hell functie"s natuurlijk niet.
Het is een gewone PC zoals Pasja opmerkte.
Ik heb bij Packard nog nooit de BIOS-problemen gehad zoals bij de oudere Compaq's.

Succes,

Harry.

Nou om redelijk offtopic te gaan: ik heb als 3e machine nog steeds een Gateway2000 machine uit 1996, dus ook een "merkpc" ala Dell / P&B enzovoort, maar ik moet zeggen dat het een heerlijke pc was / is. Windows '95 / '98 meerdere malen geinstalleerd, al dan niet met / zonder de driver CD's van Gateway2000, nooit gezeur gehad. (Natuurlijk wel even de juiste drivertjes op het w-w-w opspeuren)

Jammer dat ze door Dell van de Europese markt zijn verdrongen. Was / is een goed bedrijf met uitmuntende service.

even een updatejuh

mijn bericht over het gebruik van f11 en dan win xp opnieuw installeren werkt goed. het zogenaamde herstelprogramma heeft windows keurig netjes opnieuw geinstalleerd. Wel waren er veranderingen in de installatie, zo kon ik bijvoorbeeld de taal niet kiezen (nederlands of engels) wat dus waarschijnlijk betekent dat er toch nog iets van geheugen is achtergebleven.

Geplaatst door EdVel

Maar we hebben toch wel de licentie??
Dus home rommetje copieeren,
en installeren die pak hell bak

Groeten Ed

home rommetje kan je wel copieren maar het is inderdaad gerelateerd aan type PB machine.
Dus als je precies dezelfde machine hebt dan zou je de cds van een ander kunnen gebruiken.

Mocht je harde schijf het begeven en je wil daar toch je PB windows op installen,dan moet je even een tattoo aanmaken op je nieuwe harde schijf en daarna kan je de master cds er op installen.

Hoi

klepzeikers uit jou verhaal maak ik nu op,
licentie van een preinstall is waardeloos als schijf komt te overlijden buiten de garantie periode.
Volgens mij heb je betaald voor xp met licentie bij aankoop van de computer.
Dus als de harde schijf overlijd moet het mogelijk zijn om
a: fabriekant leverd schijf met xp
B: koopt een nieuwe schijf maak copy van xp home en gebruik je eigen licentie is trouwen al betaald

Groeten Ed

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan