packardbell Laptop start niet meer op?

• Onderwerp starter Onderwerp starter sjony
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.

sjony

Gebruiker
Lid geworden
5 feb 2007
EASYNOTE MH35-V-072NL
http://support.packardbell.com/nl/item/index.php?i=7442760000&psn=115019020137
ik krijg de volgende vout melding bij het opstarten:

sis191 undi, pxe-2.1
copyrigt (c) 2003-2007 SiS Coporation

SiS PXE BootROM v1.3a User BEV/BBS
PEXE-E61:Media test failure, check cable
PXE-M0F: Exiting SiS191 PXE BoodROM.

SiS191 UNDI, PXE-2.1
Copyricht (C) 2003-2007 Sis Coporation

:rolleyes: PEXE-E61:Media test failure, check cable? welke kabel bedoelenze daar mee? hij ziet de harde schijf niet maar kan wel via msdos de X:\Bood windows hardeschijf zien,de hardeschijf is ook beveilicht met een wachtwoord tegen formateren instaleren lukt dus ook niet? hij herkend de hardeschijf wel in msdos maar niet als je bv windows 7 wilt instaleren ook niet als je het doet via verkenner in windows 7.

Laatst bewerkt:
Kan je in het bios? De bootvolgorde klopt ook?
Kan je opstarten in veilige modus?

Dan zou het kunnen zijn dat inderdaad de aansluiting/kabel van de hdd niet goed is aangesloten. Heb je nog garantie op de laptop?

Je hebt tijdens het opstarten geen andere schijven aangesloten? Zoals een externe hdd of usb stick? Zo ja, haal deze er eens af en start nog eens op.

nee zit geen garantie meer op, en zitten geen externe apparaten op maar ik lees op Internet dat het de kabel van de hardeschijf los kan zijn. ik kijk eerst of het daar door komt? ik zal de hardeschijf her instaleren.

Doe eens wat Lita schrijft.
Bootvolgorde veranderen, in je bios.
Zo te zien wil hij van het netwerk opstarten.

De hardeschijf word niet herkent in de bios en staat op auto, ik heb de laptop hardeschijf er al uit en weer in geplaatst maar kom nog steeds niet veder :rolleyes: cdrom is eerste bood device harde schijf 2 de maar hij ziet hem dus niet in de bios?

Laatst bewerkt:
Misschien een rare vraag, maar is de laptop ook geluid gaan maken in de periode voor dit gebeurde? Te denken valt aan tikken.

Maar als de schijf in het bios niet word herkent, is het mogelijk dat deze de geest heeft gegeven.

Klinkt inderdaad als een defecte hardeschijf. Je kunt hem in een andere pc hangen om het nog even te testen, en om eventueel data te redden.

De hardeschijf was stuk een nieuwe harde schijf was de oplossing, bedankt voor jullie hulp:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan