packerd bell media 9431 videokaart

Status
Niet open voor verdere reacties.

bernadette

Gebruiker
Lid geworden
7 jan 2002
In mijn computer zit een G force videokaart maar nu krijg ik geen beeld meer .
Hij geeft aan no signal dus wij dachten wij halen de videokaart eruit en sluiten hem rechtstreeks aan op het moederbord maar dan doet hij helemaal niks meer.
Hij geeft dan steeds 3 piepjes achter elkaar en verder doet hij niets.
Heeft iemand een idee?

Drie piepjes bij het aanzetten?

Als je weet welk bios je hebt, kan je opzoeken welke foutmelding dit is. Die piepjes geven aan dat er iets mis is het je compu. Ik heb wel eens gehad dat er een geheugenbankje niet goed zat en dan pieptie ook. Hier kan je alvast wat vinden: http://www.pchell.com/hardware/beepcodes.shtml

3 biepjes, bij een PB, wijzen meestal op grafisch kaart. Probeer eens een andere kaart.

Wat bedoel je met bios resetten.
Hoe doe ik dat?
Want ik kan dus niets zien nu.

bernadette zei:
Wat bedoel je met bios resetten.
Hoe doe ik dat?
Want ik kan dus niets zien nu.

Knoopcel batterij er uit op het Moederbord voor een half uur en stroom er af

BANDIT123 zei:
Knoopcel batterij er uit op het Moederbord voor een half uur en stroom er af

Liefst eerst 220V stekker er uit, en dan je batterij, anders kan er wel eens.....

vanzwam zei:
Liefst eerst 220V stekker er uit, en dan je batterij, anders kan er wel eens.....

Ja je heb gelijk:thumb: maar ik ben een Hollander Achterstevoren:D

Ik heb de batterij er een half uurtje uitgehad en toen weer de computer aangezet.
Als ik de monitor rechtstreeks op het moederbord aansluit krijg ik gewoon geen beeld,
sluit ik hem aan op de videokaart dan zegt hij no signal.
Ik heb het nu geprobeerd met de kast open, als je de computer aanzet moet je dan ook niet wat horen bij de harde schijf een ventilator erin of zo want als ik de computer nu opstart pakt hij de 2 cd roms en dan blijft hij vast zitten en gaat niet verder.
Het is een heel verhaal maar ik hoop dat het probleem dan wat duidelijker is.

Als ik dat doe doet hij het ook niet en blijft ook hangen na het herkennen van de cd roms betekend dit dat de harde schijf is overleden en zo ja kan ik nog iets doen om de data eraf te halen?

Zet in de Bios de Video Onboard eens op Enebled

Start dan op druk F8 regelmatig in en start dan op in VGA modus ,wat doet het dan

Laatst bewerkt:
Voordat ik dit laatste kon doen ging hij al aan.
Dit is wat ik verder nog gedaan heb.
Geheugen getest , harde schijf getest.
En hij is nu wel aan de videokaart zit er nog niet in ,daar kan het dus niet aan liggen,
maar hij is zo traag als je een op map klikt gaat hij na een paar minuten pas open.

maar hij is zo traag als je een op map klikt gaat hij na een paar minuten pas open.

Heb je misschien Microsoft updtate binnengehad?
Draai voor de zekerheid de laatste videodriver terug in app. beheer.
start/config.scherm/systeembeheer/comp.beheer/app.begeer.
Kijk eens of je pc dan minder traag is.

Bij videocontroller staat een uitroepteken.
Is dit omdat ik de videokaart eruit gehaald heb en hij nu die on board wil gebruiken.
Of moet ik het toch maar weer met die videokaart proberen want ik weet nog steeds niet of het daar aan ligt

Je zult in ieder geval die driver moeten installeren.
Kijk eens met EverestHome welke driver je precies moet hebben en typ dan driver ****** in. Dan kom je vaak op het goede punt uit.

zet je videokaart in je bios op disable ( of enable als je de onboardvideokaart wilt gebruiken.

alleen moet je eerst nu je beeld hebt ff kijken of er op je bijgeleverde cdrom niet iets van een videodriver bij zit.

meestal heeft P-Hell ook op de Dschijf de drivers staan,zoals mee geleverde proggie's etc .

http://support.packardbell.com/nl/

http://www.nvidia.com/content/drivers/drivers.asp

driver van geforce hier pakken en installeren en daarna de monitor erin doen:thumb:

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan