packerd bell

Status
Niet open voor verdere reacties.

luuk2512

Verenigingslid
Lid geworden
16 jan 2001
hoi

ik heb hier een pb staan en als ik die aanzet doet hij niets.
monitor springt wel aan, scherm blijft echter zwart
ook hoor ik niets draaien, en zie ik op het mobo nergens een lampje branden.
wat kan hier het probleem zijn???

bvd

Waarschijnlijk is ie kapot :)
Nee sorry das kinderachtig... ;) euhm... maar het is een beetje lastig te zeggen zo....het zou vanalles kunnen zijn...een draadje of...weet ik veel wat. Die van mij deed 't eens een keer niet omdat er te veel stof in de kast zat :D Ligt eraan hoeveel verstand je ervan hebt anders zou ik 'm gewoon effe naar een computerhandel brengen en vragen of zijn het probleem kunnen vinden.

kast los gehad, zo te zien geen losse draadjes of wat dan ook
het ding geeft gewoon geen sjoege, helemaal niets, geen piepjes, niets nada,
zou de voeding stuk kunnen zijn????
of kan het komen doordat hij 6 weken van de stroom is afgeweest?? (batterij op mobo leeg?).
of kan dat niet?

Hallo

Controleer inderdaad eens het b.i.o.s. batterijtje ( meestal CR 2032 , soms CR 2025)

Deze batt. hebben eens klemspanning van 3V en dit is eenvoudig uit te testen d.m.v. een digitale/analoge voltmeter.

Veel motherboards willen inderdaad niet opstarten als dit batterijtje leeg is .

Als volgende mogelijkheid , de uitgangsspaningen v/d voeding controleren , d.m.v. diezelfde voltmeter.

Het snelste is een stekker voor/van een harddisk te nemen en daarop te controleren of de +5 en de +12V aanwezig zijn , alle andere spanningen nodig voor een p.c. , zijn meestal daarvan afgeleid , dus indien die eerste o.k. zijn , kun je meestal stellen dat de p.suply o.k. is.

Peter

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan