Hallo,
Ik maak Pacman in c# voor een schoolproject en ik heb een probleem met het draaien
Mijn speelveld is verdeeld in vierkanten van 40 op 40 pixels Pacman beweegt in stappen van 10 pixels
Pacman draait enkel als hij exact in het midden van een kruispunt is en hierdoor draait hij de helft van de tijd niet omdat je bijna perfect moet timen
Om dit op te lossen zou ik moeten checken wanneer hij wel kan draaien en hem pas doen draaien wanneer het kan.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan doen ?
Ik maak Pacman in c# voor een schoolproject en ik heb een probleem met het draaien
Mijn speelveld is verdeeld in vierkanten van 40 op 40 pixels Pacman beweegt in stappen van 10 pixels
Pacman draait enkel als hij exact in het midden van een kruispunt is en hierdoor draait hij de helft van de tijd niet omdat je bijna perfect moet timen
Om dit op te lossen zou ik moeten checken wanneer hij wel kan draaien en hem pas doen draaien wanneer het kan.
Heeft er iemand een idee hoe ik dit kan doen ?