• Privacywetgeving
    Het is bij Helpmij.nl niet toegestaan om persoonsgegevens in een voorbeeld te plaatsen. Alle voorbeelden die persoonsgegevens bevatten zullen zonder opgaaf van reden verwijderd worden. In de vraag zal specifiek vermeld moeten worden dat het om fictieve namen gaat.

padverwijzing in formules in tact laten tijdens mailen van excel bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

hout80

Gebruiker
Lid geworden
17 apr 2007
Op mijn werk heb ik een bestand A met formules die verwijzen naar andere bestanden.
Nu heb ik bestand A naar mijn huisadres gemaild, wat aanpassingen gedaan, weer teruggemaild en weer opgeslagen onder zijn oorspronkelijke naam.

Echter alle verwijzingen naar andere bestanden zijn gewijzigd.

Oorspronkelijke verwijzing bv:

='W:\beheer\hugo\[werknemers.xls]werknemers'!C7

Is nu geworden:

='C:\Documents and Settings\Gebruiker\Local Settings\Temporary Internet Files\Content.IE5\PU8NWVBV\[werknemers.xls]werknemers'!C7

via zoeken --> vervangen krijg ik de boel wel weer op orde maar is er ook een eenvoudiger manier om dit te ondervangen?

het mail programma wat wij op het werk gebruiken is lotus notes.

Hugo

Hoi,

Je kunt het volgende doen. Thuis de mappen maken die je op je werk ook gebruikt. Bestanden in een e-mail moet je niet openen maar via Bestand > Bijlagen opslaan op het net zetten.
Wanneer je dan het bestand thuis wijzigt en naar je werk mailt, moet je het daar ook via Bestand > Bijlagen opslaan... opslaan.
Mocht het toch nog eens niet goed gaan, klik dan op Bewerken > Koppelingen. Je kunt daar de koppelingen herleggen, bijwerken, verbreken etc.

Succes,
Richard

bedankt voor je tips.

ik zal er de komende dagen mee aan de slag gaan.

Hugo

al doende, samen met helpmij.nl, leert men

@ Richard 1970:

Je tip mbt tot koppelingen aanpassen, daar heb ik heel veel aan gehad.
Bedankt.
En als ik je tips mbt bestanden mailen en eerst opslaan en dan pas openen logisch beredeneer dan klopt dat ook als een bus.
Helaas lag vandaag onze mail server plat. Maar dat komt wel goed deze week.

Nogmaals bedankt !

Hugo

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan