padverwijzing in vlookup werkt niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

sjonnie1974

Gebruiker
Lid geworden
19 okt 2011
Berichten
177
Hallo,

Tijdje bezig geweest in de excel forum, maar daar komen we er niet uit.
Vraag:
Ik heb een excel bestand waarin vlookup functies staan die verwijzen naar een ander bestand in een willekeurige map.

Nu wil ik in de vlookup functie niet telkens het path en de bestandsnaam aan hoeven passen, maar dit in een cel doen. dus eigenlijk zit er in de vlookup een verwijzing naar een cel in dezelfde sheet die weer naar een bestand verwijst.

Nogmaals: dit schijnt niet te kunnen in de functie zelf, dus misschien met gebruik van VBA?
 
Dat heb ik je al aangegeven.
Gebruik een logische naam voor die range van 2 cellen.
 
Ja dat heb je inderdaad aangegeven, maar het werkt niet!
Ik moet alsnog ZELF het bestand openen waarin opgezocht wordt en dat wil ik niet.
 
Die logische naam is alleen om ervoor te zorgen dat je bij een padwijziging niet iedere formule hoeft aan te passen maar alleen de cellen van de logische naam.
Daarnaast zal ieder bestand waarvan je iets met de inhoud wilt gaan doen moeten worden geopend.
Dat kan handmatig of middels een VBA routine.
 
Kun je een voorbeeld voor me maken dan, heb werkelijk geen idee hoe dit via vba te doen
 
Als je exact aan kunt geven wat je wilt dan dan wil ik wel kijken of ik een voorbeeld voor je kan maken.
 
Hello sjonnie1974,

Dat leek mij wel een leuke opgave. Daarom heb ik getracht iets te vinden en ik vermoed dat je daar wel mee verder kunt.

In het bestand Sjonnie1.xls in de bijlage staat de VLOOKUP-functie en de cel(len) waarin de gegevens van het bestand staan met de referentietabellen waarin de VLOOKUP-functie kan zoeken.
In de bestanden Sjonnie2.xls tot Sjonnie4.xls staat drie verschillende referentietabellen. Vul de gegevens van het gewenste bestand aan in de cellen D3 tot G3 en klik op de command button. De macro past dan de VLOOKUP-formule aan.
Het geheel is rudimentair, geen foutcontrole, enz...

Grtz,
MDN111.

Bekijk bijlage Sjonnie.zip
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan