Page_fault_in_nonpaged_area

Status
Niet open voor verdere reacties.

Lorijn

Gebruiker
Lid geworden
23 mei 2012
Beste Helpers,

sinds enige dagen krijg ik op mijn PC tijdens het opstarten de volgende medling;
PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA *** stop: 0x00000050 (0xB33502c0, 0x00000000, 0x89792BB7, 0x00000000)
ik kan de PC alleen nog opstarten in de veilige modus, echter wanneer ik aangeef te starten in de veilige modus met netwerk mogelijkheden komt het blauwe scherm weer.

er is de laatste tijd geen nieuwe hardware of software geinstalleerd.

ik draai onder windows xp sp3
intel core 2 duo cpu E4500 2.20Ghz
wie kan me helpen

al vast bedankt voor de moeite
groet Mike

Zet eens een systeemherstelpunt terug vanuit Veilige Modus.

Zet eens een systeemherstelpunt terug vanuit Veilige Modus.

Zoefff, dank voor je reactie, dit had ik al gedaan maar zonder resultaat.
volgens mij ligt het aan mijn netwerk aansluiting alleen zit deze op mijn moederbord en kan ik deze niet los koppelen.

groet Mike

Ok, dit is je Bug_Check:

http://msdn.microsoft.com/en-us/library/ff559023(v=vs.85)

Het betreft hier een lees-operatie die fout gaat.

Aangezien je aangeeft dat Veilige modus met Netwerkverbinding ook dezelfde BSoD oplevert, kan je hetvolgende proberen:

Altijd verstandig: Schijfcontrole. Open als (een) Beheerder de Opdrachtregel & typ:

chkdsk <systeemschijfletter>: /f /r /x & herstart om de Schijfcontrole te starten, niet onderbreken.

Daarna bij een normale herstart weer BSoD:

Mep F8 bij het opstarten om het Windows Optie Menu te krijgen, maar inplaats van Veilige Modus kies Laatst bekende configuratie die werkte (Last Known Good Configuration).
Terug naar Optie Menu. Herstart.

Weer BSod: Opstarten in Veilige modus, ga naar Start, Deze computer, RechterMuisKlik, Eigenschappen, tabblad Hardware, Apparaatbeheer, & verwijder daar al je Netwerkkaarten. Herstart.

Dan nog BSoD? Pffff..: Microsoft Memory Test of soortgelijk van CD starten & volledige test 2x laten draaien. Vind fouten, of niet.

In het laatste geval weet ik het ook niet meer...

bedankt voor je inbreng
optie 1: schijf gecontrolleerd op fouten, geen fouten of andere dingen gevonden, herstart BSoD.
alleen als ik nu weer opnieuw opstart wil opent die automatisch weer schijfcontrole en begint weer van voor af aan.
morgen maar weer verder.........
nogmaals bedankt voor de inbreng

groet Mike

weer een avond achter de rug;
heb vanavond windows offline defender gedraaid en daarna scandisk erover heen laten lopen.
defender vond 5 bedrijgingen die verwijderd zijn scandisk vond gen problemen op station c.
na een paar keer opnieuw opstarten starte de pc door en kon ik gewoon op mij buroblad ed komen.
wel kwam de melding dat er een ernstige fout hersteld.
hantekening van fout;
BCCode : 100000050 BCP1 : B126DE70 BCP 2 : 00000000 BCP 3 : 895E5BB7 BCP 4 : 00000000 OSVer: 5_1_2600 product : 768_1
helaas als ik de pc afsluit en ik wil weer opnieuw starten krijg ik weer de BSoD met de stop )x00000050 (0xB3067290, 00000000, 0x8963BB7, 0x00000000)

is er iemand die zo ver in de pc zit die mij weer opweg kan helpen ik zit momenteel vast.

al vast erg bedankt
Mike

Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan