Pagefile en Hiberfile.sys

Status
Niet open voor verdere reacties.

MrCorpse

Gebruiker
Lid geworden
14 jul 2007
Hallo,

ik heb net via het programma SpaceMonger gezien dat de mappen pagefile.sys een ruimte van 2,6GB in beslag neemt.
Hiberfile.sys neemt bijna 1 GB in beslag..
Is dit niet een beetje veel of is dit normaal?

Hoe kan ik dit legen/verminderen en ervoor zorgen dat het niet meer zoveel word?

Pagefile = wisselbestand.
Hiberfile = slaapstandbestand.

Het is allebei normaal.

Pagefile kan je verkleinen bij Eigenschappen van Deze computer > Geavanceerd > Prestaties > Instellingen > Geavanceerd > Wijzigen.

Hiberfile kan je verwijderen door de slaapstand uit te zetten bij je Energiebeheer.

Laatst bewerkt:
Pagefile = wisselbestand.
Hiberfile = slaapstandbestand.

Het is allebei normaal.

Pagefile kan je verkleinen bij Eigenschappen van Deze computer > Geavanceerd > Prestaties > Instellingen > Geavanceerd > Wijzigen.

Hiberfile kan je verwijderen door de slaapstand uit te zetten bij je Energiebeheer.

oke, maar is het normaal dat dit zoveel ruimte in beslag neemt? en op hoeveel zou ik het dan moeten zetten?

Ja, het is normaal dat het zoveel ruimte in beslag neemt.

Over het algemeen is 1,5x de grootte van je fysiek geheugen een goede grootte voor je virtuele geheugen (wisselbestand).

oke, dan laat ik het wel zo. Wat betreft de slaapstand, bij eigenschappen van energiebeheer staat bij slaapstand "Nooit". Dus mn pc gaat nooit in slaapstand.. hoe zit dit dan?

oke, dan laat ik het wel zo. Wat betreft de slaapstand, bij eigenschappen van energiebeheer staat bij slaapstand "Nooit". Dus mn pc gaat nooit in slaapstand.. hoe zit dit dan?

Je kunt ook de PC gewoon handmatig in slaapstand zetten. Het voordeel hiervan is dat de PC de volgende keer weer precies verder gaat waar je gebleven bent, en je de PC toch uit kunt zetten.

Overigens doen er over het virtueel geheugen véél fabels de ronde.. Ik doe zelf meestal de minmale + maximale grootte op 1,5 x RAM, maar op het moment heb ik het door Windows laten beheren en ook dat gaat prima.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan