Pagefile geen ruimte

Status
Niet open voor verdere reacties.

Eagle Creek

Verenigingslid
Lid geworden
3 okt 2002
Als je nou je pagefile op de E:\ zet ofzo he, en de E:\ staat bommievol. En je start XP op en hij heeft geen ruimte meer voor zn page, wat gebeurt er dan? Kan je Windows dan nog wel laden bijvoorbeeld?

De kans bestaat dat je dan niet meer kunt inloggen.
In ieder geval betekent het dat XP mega traag gaat draaien.
Je kunt, wanneer je weinig schijfruimte hebt, het beste je pagefile (wisselbestand) op een vaste waarde instellen.
Hiermee heeft XP dan ALTIJD een wisselbestand en weet je zeker dat hij ook zal starten.
Dit doe je als volgt:
Klik op start en daarna met je rechtermuisknop op "Deze Computer" en kies voor "Eigenschappen".
Kies het tabblad "Geavanceerd" en kies voor voor de knop "Instellingen" in het onderdeel "Prestaties".
Klik weer op het tabblad "Geavanceerd" en op de knop "Wijzigen".
In dit scherm kies je voor de optie "Aangepaste grootte" en je vult in ieder geval de aanbevolen minimum waarde in (zie onderaan).
Bij de maximale grootte wordt aangeraden 2 x de minimale grootte in te vullen, maar dit kun je eventueel lager maken.
In het allerergste geval zou je hier ook kunnen kiezen voor "Geen wisselbestand", maar dan wordt je machine wel fors trager

Bedankt voor je bericht, maar de dingen die je in moet stellen, de waarden en dat gedoe allemaal weet ik allemaal (heb er zelfs een handleiding over geschreven). Ik wil juist dat stapje verder.
Ik heb 512 RAM dus meteen mega-traag kan je wel wegdenken (hoogstens omdat ie zn page niet kwijt kan (denk ik teminste)). Het gaat mij om het feit dat als ik in DOS de D:\ vol zet (waar nu mijn pagefile opstaat) dat als ik weer in Windows kom of dat Windows dan een foutmelding geeft of niet meer verdergaat. En of ik dan in VM het weer kan herstellen (want die gebruikt sowieso amper bronnen)

Als Windows geen Pagefile vind, kan je windows wel gewoon opstarten.
Je krijgt dan de melding dat er geen virtueelgeheugen aanwezig is en dat Windows er eentje heeft aangemaakt van 20mb.

Ok, en als mijn schijf tot de laatste kilobyte vol zit?
Gaat 'ie dan automatisch over op C:\ of ?

Geplaatst door XP_PC
Ok, en als mijn schijf tot de laatste kilobyte vol zit?
Gaat 'ie dan automatisch over op C:\ of ?
Hoe heb je hem aan kunnen maken als de schijf vol zit?
Pagefile is toch een gereserveerde ruimte of laat je hem door Windows beheren op een andere schijf?
Het lijkt me, gezien je handleiding, dat je zelf de pagefile hebt ingestelt.

Het gaat mij om het feit dat als ik in DOS de D:\ vol zet (waar nu mijn pagefile opstaat)

Dus daarom in DOS, want in Windows neemt ie gewoon 800 MB in en kan er simpelweg niet meer bij (het gaat me om als ik een Ghost op de D:\ zet)

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan