Pagefile in Windows 7

Status
Niet open voor verdere reacties.

robbietjuh

Gebruiker
Lid geworden
9 nov 2008
Hallo,

Ik heb een minilaptop met 1GB RAM. Ik hier Windows Embedded 2011 op geinstalleerd, welke eigenlijk een wat minder zware Windows 7 is. Echter, nu ik alle software welke ik nodig ben heb geinstalleerd, en zit ik al op 40 tot 50 procent geheugengebruik nadat ik mij heb aangemeld. Nu heb ik geprobeerd om via Computer > Properties > Performance > Pagefile een grotere pagefile in te stellen (momenteel 1500MB). Nadat ik had geherstart (was volgens mij niet eens nodig, ik kreeg er geen melding van, althans) ging ik via Taakbeheer kijken of er al wat verander was in het geheugengebruik, maar dat stond nog steeds op 50 - 60 procent, wat betekend dat hij nog steeds een kleine 1GB RAM ziet, terwijl de pagefile de door Windows te ziende RAM zou moeten uitbrieden naar 2,5GB ...

Weet iemand hoe ik het probleem oplos zodat ik toch nog een voor Windows grotere RAM heb?
Ik haat Windows XP dus ik ga niet terug naar XP, hoewel die wel de pagefile herkend...

Alvast bedankt,
Robert

Je kan toch geen grotere RAM hebben door je Pagefile aan te passen?

JE hebt het niet over je processor?

Voor zover ik me herinner van XP (blegh) staat de beschrijving van een pagefile als volgt:

" Een pagefile word door Windows gezien als een stuk RAM dat zij kan gebruiken. "

Mvg,
Robert

Het wordt gezien als RAM, ... Maar dit maakt niet uit, details.

Kan je eens uw prestatie-venstertje posten? (taakbeheer --> prestaties)

ps:
XP is het beste besturingsysteem van Microsoft. Ik denk dat dit wel duidelijk is. (98 buitenbeschouwing gelaten) Enkel de updates zorgen voor problemen. Dat is natuurlijk 75% van het besturingssysteem.

Leert Microsoft daar uit? Nope: Windows 7 zit nu al aan een hoop updates... Het is pas op de markt. Dat belooft.

Hallo,

Ik heb een minilaptop met 1GB RAM. Ik hier Windows Embedded 2011 op geinstalleerd, welke eigenlijk een wat minder zware Windows 7 is. Echter, nu ik alle software welke ik nodig ben heb geinstalleerd, en zit ik al op 40 tot 50 procent geheugengebruik nadat ik mij heb aangemeld. Nu heb ik geprobeerd om via Computer > Properties > Performance > Pagefile een grotere pagefile in te stellen (momenteel 1500MB). Nadat ik had geherstart (was volgens mij niet eens nodig, ik kreeg er geen melding van, althans) ging ik via Taakbeheer kijken of er al wat verander was in het geheugengebruik, maar dat stond nog steeds op 50 - 60 procent, wat betekend dat hij nog steeds een kleine 1GB RAM ziet, terwijl de pagefile de door Windows te ziende RAM zou moeten uitbrieden naar 2,5GB ...

Weet iemand hoe ik het probleem oplos zodat ik toch nog een voor Windows grotere RAM heb?
Ik haat Windows XP dus ik ga niet terug naar XP, hoewel die wel de pagefile herkend...

Alvast bedankt,
Robert

Ik heb hier een pagefile van 10Gb, 6Gb aan gewoon geheugen en ook maar 2,1 Gb vrij, dat ligt ook in de buurt van de 40% en ik draai een Core i7 processor

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan