pagefile.sys

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gert007

Gebruiker
Lid geworden
19 nov 2002
Hoi iedereen,

Ik was de windows verkenner van mijn computer eens aan t bestuderen. Nu stoote ik op de c-schijf op een raar bestand nl.pagefile.sys (een systeembestand zo blijkt) , maar dit bestand is 768MB groot !!!! Kan dit , niet dat ik de plaats nodig heb , maar ja 768MB vind ik wel veel voor een systeembestand. Mag / kan ik dit weggooien , zo niet waartoe dient dit dan ????

Dadaaaa

Pagefile.sys is je virtueel geheugen, dit kan veranderen door bij de eigenschappen van 'deze computer' te kiezen voor tabblad geavanceerd, knop instellingen bij prestaties, weer het tabblad geavanceerd, knop wijzigen bij virtueel geheugen.

Het zomaar weggooien van het bestand, zal je vanuit windows niet gaan lukken en vanuit DOS is het zonder geldige reden niet aan te raden.

AAh een geluk dat ik dat dan noet geprobeerd heb, maar ik wist niet dat het daarom diende, dan maar laten staan, maar vond het gewoon wat gek, want doen mensen die maar beperkte HD-plaats hebben .... :rolleyes:

Maarja das windowzzz eh ... Merci voor de uitleg en tot een volgende keer

Je kan het wel wijzigen via de bovengenoemde weg, hoe groot het zou moeten zijn hangt af van je intern geheugen, zelf houd ik aan tot 256 mb je pagefile 2,5× zo groot, daarboven kan je minder groot maken. Zelf heb ik 1 Gb intern en een pagefile van 256mb, dus zowel de minimale en de maximale op 256mb.

Kijk anders eens in de threads die hierover al gepost zijn.
http://www.helpmij.nl/forum/search....d=619740&sortby=lastpost&sortorder=descending

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan