Pagefile.sys

Status
Niet open voor verdere reacties.

aleks

Gebruiker
Lid geworden
8 sep 2000
Berichten
167
Ik heb een betrekkelijk oude laptop met Windows 2000. Een schijfje van ongeveer 7gb, verdeeld in 2 partities. De 1e partities is bijna vol, ik heb nog maar 39mb vrij. In deze partitie staat ook Pagefile.sys, wel 208mb groot. Als dat nu eens wat kleiner wordt, dan doet mijn laptop het waarschijnlijk een stuk beter. Ik wil hem niet graag missen, heel goed voor internet, Word, Excel en Outlook. Ik heb geprobeerd om pagefile.sys te verplaatsen naar partitie 2, daar staat nu een copie die ook 208mb groot is en op partitie 1 kan ik hem niet verwijderen. Hoe kan ik Pagefile.sys in partitie 1 verkleinen zodat ik daar weer wat meer lucht heb ?
 
In configuratiescherm, systeem, geavanceerd, visuele efeecten, etc, de instellingen daarvoor, geavanceerd, en wijzigen, daar het wisselbestand op de 2e partitie zetten, geef hem een vaste begin en eindwaarde, van dezelfde groote, dan voor instellen kiezen, rebooten, en de pagefile van de eerste partitie wissen.
 
In configuratiescherm, systeem, geavanceerd, visuele efeecten, etc, de instellingen daarvoor, geavanceerd, en wijzigen, daar het wisselbestand op de 2e partitie zetten, geef hem een vaste begin en eindwaarde, van dezelfde groote, dan voor instellen kiezen, rebooten, en de pagefile van de eerste partitie wissen.

Ik heb al een pagefile.sys op de 2e partitie staan. In het configuratiescherm heb ik die ook aangewezen. Als ik nu pagefile.sys van de 1e partitie wil verwijderen, krijg ik de mededeling:
Kan pagefile niet verwijderen. De toegang is geweigerd. Het bronbestand is mogelijk in gebruik, wat nu ?
 
Hoe probeer je pagefile.sys te verwijderen ?

Kan alleen via configuratiescherm, systeem, geavanceerd, visuele efeecten, etc
 
Hoe probeer je pagefile.sys te verwijderen ?

Kan alleen via configuratiescherm, systeem, geavanceerd, visuele efeecten, etc

Ik zie helaas geen tabblad met visuele effecten. Ik heb dus Windows 2000 op de laptop staan en ik volg: Configuratiescherm, Systeem, Geavanceerd, Instellingen voor prestaties, Toepassingen, Wijzigen, maar verwijderen staat er niet bij. Zou het misschien ook helpen als ik lagere waarden instel?

Ik vraag me ook af of dat bestandje misschien vervuild is en daardoor zo groot. Zo ja, is dat dan te controleren op op te schonen?
 
Zet eerst alles op 0, of beter, schakel hem uit, reboot, stel hem dan in, op de schijf waar je hem op wilt hebben.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan