pagerank / linkpartner

Status
Niet open voor verdere reacties.

hetwillem

Gebruiker
Lid geworden
15 mrt 2011
Hoi allemaal,
Ik heb al een paar artikelen gelezen over pageranking. Het draait dus allemaal om backlinks heb ik vernomen. Nu is mijn vraag hoe ik dit het beste kan aanpakken. 'linkpartners zoeken dus' zeker omdat mijn site pas 2 weken online staat.

Zijn er forum leden die intresse hebben in een linkruil?

Groetjes Willem

Stond er in die artikelen ook iets over de kwaliteit van de links,
over de kwaliteit van de content en over de kwaliteit van de mark-up?

jawel, dat maakt het voor mij ook zo lastig momenteel, dat ik zelf pagerank 0 heb momenteel, dan krijg je de 'Whats in it for me' vraag van andere webbeheerders.

ook is het inderdaad belangrijk dat de content aansluit op je site, niet dat ik bijvoorbeeld een tandartspraktijk door link, naar mijn radio site.

Wat je met de kwaliteit van de markup bedoeld snap ik niet helemaal?

Groet!

Misschien snap ik 't. Markup is de M van HTML. Bij kwaliteit van de markup denk ik aan correcte codes en een goede paginastructuur: html, css, javascript enz.

Voor het testen van die kwaliteit zijn er verschillende (online) mogelijkheden:
de html-validator en de css-validator zijn erg bekend; daarnaast zijn er ook validators voor de toegankelijkheid van een site, zoals "Cynthia Says".

Om een aardig beeld te krijgen van de kwaliteit van een site, kan je de "Quickscan" van het kwaliteitsmodel Webrichtlijnen gebruiken. Deze kan 47 van de 125 richtlijnen toetsen (de rest moet "op de hand" of met andere tests). Een goede site haalt een score van 47/47.
En bij SEO speelt natuurlijk de kwaliteit van de markup, de kwaliteit van de content en de kwaliteit van de inkomende links van de linkpartners ook een grote rol!
Dat moet je dus ook ff checke, voordat je gaat linkpartneren. ;)

PS:
Op Google heb je voor alleen pagina's uit Nederland met het trefwoord "internetradio" ongeveer 1.760.000 concurrenten, zag ik. Om vanaf pagerank 0 door te stoten naar de top-100 (= op de eerste 10 pagina's resultaten vermeld worden) moet je dus zo'n ruime 1,5 miljoen concurrerende pagina's zien te verslaan. Je linkpartners zullen dus van hele goeden huize moeten komen!

Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan Onderaan